Számol a telekocsizókkal a kormány

Azt követően, hogy immáron négy éve, hogy jogszabályok szigorításával a kormány gyakorlatilag ellehetetlenítette az Uber közösségi személyszállító szolgáltatást Budapesten, évről-évre visszatérő téma, hogy vajon a jövőben „megtűrik”-e a teljesen másképp működő, de mégis a közösségi alkalmazáson keresztül A pontból B pontba eljutást segítő telekocsi szolgáltatásokat is a jövőben.

A válasz most kiderült: igen. Nem tűnik úgy, hogy szigorítani akarnának itt is, ugyanis 2030-ig Magyarország energiafelhasználási terveit leíró Nemzeti Energiastratégia tervez is az autómegosztással – közölte blogján a legnépszerűbb ilyen szolgáltatást működtető Oszkár. (Magáról az anyagról a Népszava cikkét érdemes egyébként elolvasni.)

Az Energiahatékonyság című fejezetben ugyanis az áll, hogy az állam azért, hogy a közlekedésnek kisebb mértékben nőjön az energiafelhasználása, támogatja az alternatív közlekedési módok, így a kerékpározás és az autómegosztás (car sharing), illetve a telekocsi (car pooling) rendszereket. Hogy ez jelenteni fog-e állami támogatást, azt nem tudni még, egyébként az Oszkárt működtető cég 2015-ben már kapott 32 milliót uniós forrásból a szomszédos országokban való terjeszkedésre, el is indult az osztrák és szlovák verzió.

E kettő közt a különbség, hogy a megosztással autót bérelhetünk általában egy okostelefonos alkalmazáson keresztül, a megosztással pedig ha valaki utazik egyébként is valahová, akkor meghatározott költséggel meghirdeti a szabad helyeit, és ezt lehet hasonló módon lefoglalni. Ez utóbbiról itt írtam korábban részletesen.

A telekocsi-piacot gyakorlatilag uralja a fent említett Oszkár, elérhető Magyarországon még a külföldön nagyon népszerű BlaBlaCar is, de azt itthon alig használják. A fő különbség az Uberhez képest, hogy nem direkt azért indul el a sofőr, hogy az appon jelentkező utast elvigye, csak intézményesítve elviszi benzinköltségért cserébe.

közlekedésOszkárTelekocsi