Spanyolországban már próbajáratokon megy a vásárhelyi tram-train szerelvény

Egy európai vasúti hírekre specializálódott weboldal, a railcolorsnews.com fotóval illusztrált cikket közöl arról, hogy a Stadler dízel-villamosa már próbajáratot fut.

A szerző elmélkedik azon, hogy ez a jármű vonat vagy villamos, de meg is válaszolja a kérdés, merthogy mindkettő, hiszen nem csak dízel vagy elektromos üzemmódban működhet. A MÁV START villamosvonat beszerzéséről azt írják 2017 májusában 8 járművet rendeltek, 2020 júliusában pedig további négy szerelvényre is megerősítették a vásárlási szándékot. A portál beszámol arról, hogy így összesen tizenkét alacsonypadlós, 216 utas szállítására alkalmas egység köti össze Szegedet és Hódmezővásárhelyt. A városokban belül 600 V-os felsővezeték alatt működnek majd a szerelvények, a városokat összekötő vonalon pedig a dízelmotort használják. Lakott területen 50 km/h-ás sebességkorlátozás vonatkozik rájuk, a városokon kívül akár 100 km/h sebességgel is közlekedhetnek.

A szakportál azt írja, a tesztek után az első 8 jármű 2021 őszén áll munkába, a fennmaradó egységeknek pedig 2022 nyarára kell megérkezniük Magyarországra.

HódmezővásárhelySpanyolországSzegedTram-train beruházás Hódmezővásárhely és Szeged között