A kölcsönzött munkaerő jelentős részére nem tartanak igényt, májustól pedig csökkentett munkaidőt vezetnek be a Continental makói üzemében.
Szerdán jelent meg a sajtóban, hogy jelentős elbocsátásra készül a Continental makói és váci telephelyén. Székely Tamás, a Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) elnöke számolt be a tervezett változásokról. Már a múlt héten megszületett a döntés arról, hogy a Continental-csoporthoz tartozó ContiTech AG magyar leánya, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelyén minimum 200, de legfeljebb 700 fős létszámleépítést hajtanak végre – függően a dolgozókkal történő megállapodástól, illetve a külső megrendelésállománytól. Azt egyelőre nem tudni, hogy az elbocsátásra kerülők száma hogyan oszlana meg a két gyáregység között.
Csütörtökön a Continental reagált a sajtóhírre. Közleményükben azt írták: „Makón a jelenleg látható vevői megrendelések és a termelés várható felfutási üteme alapján arra a döntésre jutottunk, hogy csökkentjük az egyik munkaerőkölcsönző partnerünk által biztosított szolgáltatás igénybevételét, továbbá 2020. május 1- től csökkentett munkaidőt tervezünk bevezetni. Ezen intézkedések bevezetésével rövid távon mérsékelhetők a megrendelésállomány változásból adódó esetleges negatív hatások, bízva abban, hogy az év második felében a kapacitásainknak megfelelő kereslet is fokozatosan megjelenik. Köszönettel fogadtuk a Magyar Kormány eddigi intézkedéseit. Az R&D munkahelyek támogatása attraktív és jelentős támogatás a kompetenciák megtartásához. A rövidített munkaidőre vonatkozó szabályozás 2020. április 22- én véglegesített utolsó változat szerint már szintén érdemi előrelépést jelent vállalatainknak a munkahelyek megőrzésében. Az első analízisek szerint több telephelyünk is alkalmazni fogja.”