34 éve, 1987 januárjában indult el párizsi útjára a vásárhelyi PULI. A nyugati piacra szánt, Hódmezővásárhelyen szerelt járművek célközönségét a háziasszonyok adták. A gyártó Hódgép egy kicsi és fordulékony városi autóval szeretett volna betörni az autópiacra. A PULIt az Emlékpontban lehet megtekinteni.
A járműből az innováció sem hiányzott, hiszen a 750 elkészült autó fele teljesen elektromos hajtású volt, ami a korszakban kuriózumnak számított. A várt siker mégis elmaradt, mivel a Puli főként olasz, francia és japán alkatrészekkel készült, így magas volt az előállítási költsége és a piaci ára is, mondta Miklós Péter, az Emlékpont szakmai tanácsadója.
Mivel városi kisautónak szánták, ezért bevásárló háziasszonyok, ügyintéző hölgyek voltak a célpontok. A végsebességük azonban nem haladta meg a 65 km/órát.
A puli nagyon szerethető autó és jelképe a magyar rendszerváltásnak jelképe annak, hogy a szocializmus után széteső világban gazdaságilag műszakilag technológiailag volt egy nagyon komoly és kreatív réteg itt Hódmezővásárhelyen is, szakemberekből amíg próbáltak innoválni, mondta Miklós Péter.
A rendszerváltás után kialakuló kapitalista versenygazdaság azonban nem kedvezett a vásárhelyi kis autónak. A felhasznált olasz francia és japán alkatrészek miatt drága volt a puli gyártása és nem felelt meg a növekvő fogyasztói igényeknek. A PULIkat 1993-ig gyártották.