Simán megcsinálták a BKV-sok, mivel meg kellett fordítani a Vasvillát, hogy a másik felét is be lehessen tolni a kerékeszterga fölé – írta szerdán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. Egy videót is közzétettek róla, a csatolt szerelvény hossza 70 méter volt.
Kiderült az is, hogyan történt a forgatás. Az esztergán álló tram-trainre ráállt a dupla Tátra és összecsatolták. A tram-train hidegen ment, csak a Tátra vontatott, tolt. A szerelvény kihúzott a kocsiszínből és átment a 28-as vonalára a Kőbányai út 21. előtti váltóhoz, ahol visszafogott. Innen tolt üzemben a 28-as vonalán elment a Magdolna utca megállóba, ahol irányt váltott. Innen vontatva, helytelen vágányon behaladt a 37-es vonalára, a Salgótarjáni utcába. Innen megint tolt üzemben a deltavágányon át visszakanyarodott a Fiumei útra az Orczy tér felé, majd ott a 28-as vonalán rákanyarodott ismét a 28-as vonalára, a Kőbányai útra. Elment a Kőbányai út 21. váltóig és visszafogott. Innen a Tátra behúzta a tram-traint a kocsiszínbe, egészen rá az esztergára a 11-es vágányon, ahonnan indultak.
Mint arról beszámoltunk, a hét első felében Budapesten volt az egyik tram-train, kerékesztergálás miatt.