Három napon át egyáltalán nem késtek a vasútvillamosok, sőt február 27-én teljesült a kormánybiztos vágya, csökkent a menetidő, de erről nem volt szó a levélváltásban.
Kinek a felelőssége, hogy a 80 milliárd közpénzből megépült Szeged–Hódmezővásárhely tram-train rendszer nem működik? – tette fel az írásbeli kérdést február 11-én Orbán Viktor miniszterelnöknek Vadai Ágnes. A Demokratikus Koalíció országgyűlési képviselője a Népszavánál megjelent „„Lázár flancos villamosával csak a baj van!” – a tram-train nem csak késik, néha egyáltalán nem jár„ című cikkből idézett levelében.
A kormány részéről Schanda Tamás János, Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára február 28-i válaszában azt írta: „Felettébb álságos és visszatetsző, hogy az a baloldal kéri számon most a kormányt vasútügyben, amely katasztrófális kormányzása alatt leépítette a magyarországi közösségi közlekedés gerincét adó vasutat, hatalmas karbantartási lemaradást és vállalati adósságállományt halmozva föl. A nemzeti-polgári kormány jelentős beruházásokat hajtott és hajt végre a vasúti közlekedés fejlesztése érdekében…Tájékoztatom, hogy a tram-train járművei utasforgalmi próbaüzemben közlekednek, típusengedélyezési és üzembehelyezési eljárásuk jelenleg is zajlik. Az utasok számára ingyenes próbaidőszak célja az esetleges hibák kijavítása mellett az utóhangolások és az igazítások elvégzése, amelyek után ez a kényelmes és modern közlekedési eszköz a magyar kötöttpályás közlekedési rendszer újabb részévé válhat.”
A tramtraintracker nevű, a projekttől független oldal – ahová a MÁV-EMIG rendszerből kerülnek fel az adatok néhány nap késéssel – diagramja szerint a november 29-i indulás óta három olyan nap volt – február 18., 19., és 26., amikor egyáltalán nem késtek a szerelvények, illetve egy napon, február 27-én a rögzített menetidőnél kevesebb perc is elég volt a Hódmezővásárhelyről Szegedre tartó járatoknak a célba érkezéshez.