Ezt Kanász-Nagy Máté LMP-s képviselőnek válaszolta a parlamentben, az azonnali kérdések órájában, a Budapest-Belgrád vasútvonal pedig a magyar miniszterelnök szerint a magyar emberek érdekeit szolgálja.
Kanász-Nagy egyébként a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatos információkra és a költségekre volt kíváncsi. Mivel a beruházás minden részét titkosították, így sem az érintett önkormányzatok, sem az illetékes vasúti osztályok nem rendelkeznek érdemi információval.
Orbán a válasznak nehezen nevezhető hozzászólásában azt mondta, ha bármikor volt lehetőség arra, hogy felvirágoztassák a magyar vasutat, akkor az most van Lázár János vezetése alatt, a vasúti közlekedést pedig szerinte többet használják, mint korábban.
Arról korábban mi is írtunk, hogyan számolják az utasforgalmat: Lázár János minisztériuma azt írta elő a közlekedési cégeknek, hogy a vármegyebérleteket 56 utasnak, azaz 28 oda-vissza útnak kell számolni havonta, erre Vitézy Dávid hívta fel a figyelmet még szeptemberben, és hozzátette, az új bérletszámítási módszertan eleve 7 százalékkal több utazást számol egy bérletre, mint a régi hagyományos bérletek esetén, és jócskán többet, mint a korábbi egyesével eladott jegyek után számolt utasszám volt. Miközben semmi nem igazolja, hogy a vármegyebérletes utasok tényleg 28 oda-vissza vasúti utat tesznek meg havonta – lehet, hogy valaki BKK- vagy Volánbusz-bérletet vett régebben, most megérte neki helyette a vármegyebérlet, de csak havi egy-két alkalommal ül vonatra. Mégis, a statisztikában 56 utasnak fog látszani
Orbán elmondása alapján a beruházás valóban kínai hitelből valósul meg, de ez egy magyar beruházás, ami amúgy azért jó a miniszterelnök szerint, mert így a görög kikötőkből magyar útvonalon jöhet fel az áru Európába – ha nem így lenne, azzal a magyarok pénzt vesztenének.
Forrás: Telex