Már száz évvel a tram-train megépítése előtt is 20 perc menetidőt ígértek a vásárhelyieknek a Vásárhely-Szeged közti vasúti szakaszon. Igaz akkor sínautóval lehetett megtenni az utat. A képen a MÁV részére szállított Ganz gyártmányú Árpád sínautóbusz bemutató úton Varsóban.
A Vásárhelyi Friss Újság 1928 januárjában szenzációként tálalta, hogy az államvasutak igazgatósága nem sokkal korábban életrevaló újítást vezetett be egyes vonalakon. A városok közötti forgalom fejlesztése és a „távolságok” megrövidítése érdekében a külföldön már ismert sínautókat állítottak forgalomba. Az írták, ez nem más, mint vasúti síneken gördülő autó, amely óriási menetsebességet képes kifejteni.
Ilyen kocsikat már kipróbáltak a szegedi üzletvezetőség egyes vonalain is, most – így a lap tudósítása -, a jól bevált sínautóbuszokat rendszeresíteni fogják a nagyobb városok között.
„Ha a sínautójárat megvalósul – előreláthatólag tavasszal – akkor a Vásárhely-Szeged közti távolság (vélhetőleg időben), annyira csökken, mintha valaki Vásárhely végéről besétálna a piactérre. Maximálisan 20 perc alatt lehet majd átjutni Szegedre, s miután a sínautókat gyülekező csoportok számára is indítják, másfél óra alatt kényelmesen el lehet intézni egy szegedi átrándulást” – ujjongott a lap tudósítója. Aztán végiglapoztuk a tavaszi számokat, de nem bukkantunk nyomára, hogy a sínautó valóban szolgálatban állt volna a két város között.