Nem tudja tartani a menetidőt a tram-train

A próbaüzem felénél tart a tram-train, ám még nem volt olyan nap, amikor ne késtek volna a járatok.

Egyelőre a menetidő az egész tram-train beruházás Achilles-sarka, holott a komfort mellett ez volt a projekt legnagyobb ígérete: mármint, hogy gyorsabb utazási megoldás a két városközpont között, mint bármi más.

A kezdetekkor beígért járatsűrűség egyelőre várat magára, pedig az eredeti elképzelések szerint – ahogy Lázár János Indulunk című kiadványában beharangozták – január közepétől 20 percenként jártak volna a szerelvények, március közepétől pedig legalább negyedórás sűrűséggel közlekednek majd, legalábbis ezt szavazta meg a Tram-train Konzultációban résztvevők többsége.

A Szegeder írta meg tegnap, a vonalon átlagosan 4,9 perces késéssel közlekednek a járművek, és bár van javulás e téren, eddig mindössze kilenc olyan nap volt, ahol az átlagos késés nem haladta meg az 1 percet. A portál az adatokat a tramtraintracker nevű, a projekttől független oldalról vette, ahová azok a MÁV-EMIG rendszerből kerülnek fel, néhány nap késéssel.

A hivatalos kimutatás szerint a próbaüzem eddigi 69 napja alatt egyszer sem fordult elő, hogy egy teljes napon át tartani tudta volna a tervezett menetidőt a tram-train. Január 23-án járt ehhez a legközelebb, akkor a Szegedről indult járatok átlagosan mindössze 0,29 percet – vagyis 20 másodpercet – késtek. Az elmúlt napokban 3-4 perc volt az átlagkésés.

A próbaüzemből még 69 nap van hátra.

Lázár Jánostram-train