Amennyiben a tartampróbák a jelenlegi ütemnek megfelelően haladnak, akkor az adventi időszakban már a tram-trainnel tudnak közlekedni a szegedi és a vásárhelyi polgárok – mondta vasútvillamos beruházás főmérnöke a Délmagyarországnak.
Kanda Imre közölte: a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének megfelelő kapacitásbiztosítása a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) hatásköre, arra a beruházói feladatokat ellátó NIF Zrt-nek és a beruházást ellenőrző, támogató mérnökszervezetnek rálátása, vagy beavatkozási lehetősége nincs. Ugyanakkor a tramtrain műszaki paramétereinek megismerése után a mérnökszervezet felhívta arra a figyelmet, hogy ezen járművek energiaigénye jóval nagyobb, mint a szegedi villamosoké.
A szakember ezzel arra a hétközi hírre reagált, miszerint a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő nem bírja el a vasútvillamos plusz terhelését, s emiatt átalakításra lesz szükség a megyeszékhelyen az elkövetkező hetekben, hónapokban.
– Nem okoz késedelmet a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése sem a tram-train szerelvények tesztüzemében, sem az év végére tervezett elindításában – szögezte le a főmérnök a megyei napilapnak.