A pályahálózaton a legutolsó rekonstrukció 2011-ben történt.
Intenzívebb sínkopást a vasútvillamosok össztömegük miatt nem okoznak – állítja az Építési és Közlekedési Minisztérium abban a válaszlevelében, amivel Vadai Ágnes országgyűlési képviselő kérdésére felelt. A DK-s politikus érdeklődéséről már beszámoltunk. Arra volt kíváncsi, hogy ha nem a tram-trainek nagyobb tömege okozza a villamossínek idő előtti elkopását Szegeden, akkor pontosan mi? A megyeszékhelyen ugyanis 155 millió forintot kénytelenek fordítani az idő előtt elkopott villamossínek cseréjére.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes azt írta: „a vasútvillamos járatok Szegeden a Szegedi Közlekedési Társaság által üzemeltett pályahálózaton közlekednek, amin a legutolsó rekonstrukció 2011-ben történt.” A kormánytisztviselő elismerte: „kétségtelen, hogy a vasútvillamos járművek magasabb össztömegűek, mint a közúti villamos járművek, ezzel együtt azonban hagyományos forgóvázas kivitelűek, kerékátmérőjük pedig kisebb, ami csökkenti a pályára gyakorolt hatásukat…Egy évtizednyi üzem után a fent említett pályahálózat ívei elkoptak.”