Az Építési és Közlekedési Minisztérium honlapján megjelent a hír, hogy a Lázár János vezette tárca megbízta az UNITEF’83 Zrt-t, hogy tervezze meg az algyői híd négynyomúsítását, beleértve a mellette futó kerékpárút kialakításával. 2027 áprilisáig kell elkészülniük – a terveknek.
Az algyői Tisza-híd most a dugót jelenti a 47-es főút Csongrád-Csanád megyei szakaszán, ahol alaposan feltorlódik az addig haladó forgalom. Ha a híd burkolatát javítják, vagy a hidat mossák, esetleg a hídfőn, vagy a hídon baleset történik, az alaposan megfogja a forgalmat, ilyenkor kilométeres kocsisorok torlódnak fel, még akkor is, ha váltakozó irányba tovább is engedik a forgalmat.
A lehetetlen helyzetet, – azaz, hogy a híd mindkét oldalán négysávos már jó ideje az út, – már régóta kezelni akarták a mindenkori kormányok, de pénz híján még az algyői oldali hídfőnél sem készült el a kistelepülésre bevezető kereszteződés körforgalmi csomópontja.
A történtekről itt írtunk egy összefoglalót.
A Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium honlapján újabb – immár biztató – fejleményről szóló információ jelent meg. E szerint a tárca megbízta az UNITEF’83 Zrt-t, hogy tervezze meg az algyői-híd négynyomúsítását, beleértve a mellette futó kerékpárút kialakításával. A híd négynyomúsítása 1200 méter jelent, míg a kerékpárút 2600 méter (ez utóbbi kapcsolódik a két oldal meglévő kerékpárútjaihoz). Az előkészítésre a tárca – állami forrásból – 1 milliárd 190 millió forintot szánt, a terveknek 2027 áprilisáig kell elkészülniük.
Ezt követően közbeszereztetik majd meg az építést.