Nagyvárad ugyanis a környező, kisebb településeket kívánja összekötni a várossal. Elvileg tervben van egy, mintegy 70 kilométeres Debrecen-Nagyvárad vonal, de a szegeder.hu azt írja, hogy a nagyváradi önkormányzatot még nem keresték meg az ügyben, bár a debreceni önkormányzat már elkészítette a megvalósíthatósági tanulmányt.
A projekt teljes költségvetése mintegy 235 millió euró, amely mintegy 85-90 milliárd forint, amelyet az Európai Unió finanszíroz. A Krónika online portál azt írja, hogy a tervek szerint a közbeszerzési pályázatot és a forgalmi tanulmányt az év végéig elkészítik, a finanszírozási szerződést pedig jövő év elején írják alá. Az EU több vasútvillamos-projektet is támogat Romániában, például Temesvár is tervez hasonlót.
A vasútvillamos Nagyváradot kötné össze a környező településekkel, a projekt magában foglalja a meglévő villamosvonalak bővítését és bizonyos vasútvonalak felújítását és villamosítását is, valamint a projekt keretében hibrid és elektromos, kétirányú szerelvényeket is beszereznek.
Szintén a Szegeder emelte ki, hogy a Szegeddel szinte megegyező méretű Nagyváradon a négy vonal összesen 40–50 kilométer új vagy felújított pályát jelent, tehát körülbelül a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvillamos vonal árával azonosan.
A borítókép illusztráció.