Apasztani kellett a bérautók számát – erről így írtak a Vásárhelyi Friss Újság 1932. július 16-i számában:
„A bérautósokat és a közönséget egyaránt nagymértékben érintő taxi szabályrendelet tető alá hozása gyors lépésekkel halad előre. A szabályrendelet életbeléptetése úgy a közönség, mint a fuvarozó iparosok elsőrangú érdeke, mert az az árszabás, melyet a volt városi tanács évekkel ezelőtt állapított meg s mely még mai napon is érvényben van, idejét múlta, a változott gazdasági viszonyoknak nem felel meg és kellemetlen félreértésekre, súrlódásokra ad okot.
A szabályrendelet legelsősorban arról fog gondoskodni, hogy a viteldíjak igazságosak és pontosan a végzett munka, illetve a megtett út nagyságával arányosak legyenek. Ez kiküszöböl minden félreértést, félremagyarázást és vitát, amelyek eddig a megrendelők és az autós iparosok között napirenden voltak.
A szabályrendelet legfontosabb intézkedése azonban az lesz, hogy az autótaxik jelenlegi létszámát a forgalmi szükséglethez mérten apasztani fogja.
Az apasztást, természetesen a szerzett jogok sérelme nélkül fokozatosan fogja végrehajtani az illetékes hatóság. A végrehajtásnál azonban az a szempont is irányadó lesz, hogy bérautófuvarozásra csakis az kap engedélyt, aki jó karban levő, üzembiztos autóval rendelkezik, így lassan eltűnnek majd a rozoga autótaxik a standról és a közönségnek kényelmes és üzembiztos gépkocsik fognak rendelkezésre állani. Az iparosok szempontjából nem közömbös ez a rendelkezés, mert azok, akik majd fuvarozási engedéllyel bírnak, jobban fognak megélni a jelenlegi korlátlan konkurencia eltűnésével.„