Leállította a kormány a Modern Városok Programot – derült ki még november elején. A döntés négy beruházást érint Hódmezővásárhelyen, a Népszava friss gyűjtése kitért az országos helyzetre.
A kormány a háborús veszélyhelyzetre hivatkozva állította le az érintett önkormányzatoknak több ezermilliárd forintos fejlesztési támogatást biztosító MVP-t. Legalábbis abban az esetben, ha nem sikerül megegyezniük Lázár János építési és közlekedési miniszterrel, aki az egyes beruházások leállításával kapcsolatban az önkormányzatok kérvényét követően részleges vagy teljes felmentést adhat.
A 2015-ben indult program nem mindenütt haladt azonos ütemben. Nyíregyházán és Sopronban az idei év elejére már minden tervezett fejlesztés megvalósult, vagy legalábbis érdemben elkezdődött. Debrecenben, Érden vagy Kaposváron is csak kevesebb, mint a támogatási összeg 20 százalék maradt meg, de Győrben, Salgótarjánban vagy Szekszárdon csak az ígért beruházások harmada-ötöde jutott el erre a szintre.
Nehezebben megvalósíthatónak bizonyultak a különböző elkerülő és gyorsforgalmi utakra tett ígéretek, vagy éppen az új tiszai híd, amellyel évtizedek óta hitegetik Szegedet. De a befejezett beruházások közül is több akad, mely messze nem az eredeti tervek szerinti sikertörténet, a Népszava a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram traint említi meg:
a tram-train költsége 20 milliárdról a négyszeresére nőtt – vélhetően az sem véletlen, hogy a legdrágább beruházásoknál rendre az ismert NER-közeli cégek tűntek fel.
A rendelet 52 beruházás leállítását említi, Érd esetében 7, Veszprémben 5, Dunaújvárosban és Hódmezővásárhelyen 4-4, Egerben, Kecskeméten, Salgótarjánban, Székesfehérváron, Szombathelyen, Tatabányán és Zalaegerszegen 3-3, Győrben, Miskolcon és Pécsen 2-2, míg Debrecenben, Nagykanizsán, Sopronban, Szegeden és Szekszárdon 1-1 projektet törölt el a kormány, amelynek döntése értelmében a fel nem használt támogatásokat az önkormányzatoknak vissza kell utalniuk az Államkincstárnak – olvasható a lap gyűjtésében.