A MÁVINFORM Facebook oldala gyűjti folyamatosan az információkat az a vasúti hibákról. A HVG ezek alapján összegyűjtötte a 2020-as ranglistát. Meglepő vagy sem, de az ország vasútvonalainak közel harmadán semmilyen gond nem volt, a hibák többsége valamivel több, mint egy tucatnyi vonalon koncentrálódott.
A HVG által reprezentált összegzés szabályai szerint
- 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, vagy több járat kimarad. Minden további óra 1-1 pont.
- 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés,
- 0,5 pont jár, ha csak egy vonatpár marad ki.
- A baleset miatti leállásokat nem vették figyelembe
- Nem számítottak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például ha fa dől a sínre, vagy a nyári somogyi árvizek.
- Ha lett volna hó, az amiatti késést bevették volna a számításba.
- A vonalak listáját a MÁV hivatalos besorolásából vették át, vagyis például egy monori meghibásodás a Budapest–Záhony vonalhoz tartozik, nem a Cegléd–Szeged vonalhoz, hiába jár a legtöbb ottani vonat Budapest–Szeged távon.
- Ha a MÁV több vonalra is kiírta a hibát, akkor mindnél beleszámolták.
A HVG gyűjtése alapján a 2020-as végeredmény a következőképpen néz ki:
1. Budapest–Debrecen–Záhony 111,5 pont
2. Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely 107,5 pont
3. Budapest–Pécs 77,5 pont
4. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza 59,5 pont
5. Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes 44,5 pont
6. Budapest–VácSzob 43 pont
7. Budapest–Lajosmizse 30 pont
8. Budapest–Győr–Rajka 25 pont
9. Székesfehérvár–Szombathely 24,5 pont
10. Budapest–Esztergom 19,5 pont
Az országban a kisvasutakat nem számolva 79 vasútvonal van, ezek közül 24-ben semmilyen olyan gond nem volt 2020-ban, ami hibapontot ért volna, és olyan vonal is csak 16 volt, ahol legalább tíz hibapont összegyűlt. Összesen 721,5 hibapontot osztottak ki.
A HVG sokszor hónapokra lebontva izgalmas, kalandos beszámolókkal jutott el a végeredményig, érdemes cikküket elolvasni.