A költségvetés tartalékából sem sajnálta a pénzt a kabinet.
A kormányfő szombati évértékelőjében jelentette be, hogy jönnek a csökkentett áru vármegyebérletek a helyközi vonalakon. Megírtuk, hogy májustól például a tanulók havi 945 forintért közlekedhetnek a tram-train járatain, és azt is, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a vármegyebérlet csak egy politikai kampánylépés, osztogatás. Az elmúlt éjjel arra is fény derült, mennyi pénzt fordít az állam idén erre az új konstrukcióra.
A hétfői Magyar Közlönyben meg is jelent a kormányhatározat a helyközi ország- és vármegyebérletek bevezetésével kapcsolatos forrásbiztosításról címmel. Ennek értelmében a kormány azonnal elvon 6 milliárd forintot a költségvetés általános tartalékából (Rendkívüli kormányzati intézkedések kiadási sor), és 8 milliárd forintot a Szociálpolitikai menetdíj támogatásból (amúgy is innen finanszírozza az állam a tömegközlekedést), és az így keletkező forrásokat így osztja szét:
- vasúti személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése: 3 milliárd forint.
- autóbusszal végzett személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése: 10,6 milliárd forint.
- elővárosi közösségi közlekedés költségtérítése: 0,4 milliárd forint.
Mindebből kitűnik, hogy a buszozás továbbra is a legnépszerűbb helyközi közlekedési forma az utasok körében.