A tram-train Szegeden és Hódmezővásárhelyen belül legtöbbször késik 2-3 percet, legalábbis amikor hetente többször felszállok fel rá, mindig megfigyelhető. Viszont mivel Szegeden a Mars téri templomnál szoktam ezt megtenni, ezért nyugodtan ki lehet jelenteni, a megszűntetésre „kijelölt”, egyelőre meg nem nevezett szegedi megállóhelyek közül kettőnek biztosan nincs köze ezekhez a késéhez. Meg egyébként is: probléma az, hogy egy vasútvillamos késik 1-2-3 percet? Engem például egyáltalán nem zavar.
Jómagam épp ezért biztosan nem izmoznék ezen a kérdésen, de Lázár János valahova nagyon siet, mert mindenképp menetidőt akar tartani, legutóbbi Facebook bejegyzése alapján is, ahol azt nyilatkozta:
dolgoznunk kell még azon, hogy a menetidőt csökkenteni tudjuk.
Belátom, télen egy kicsit, esetleg kellemetlen az a plusz 1-2-3 perc, de én például nagyfiú vagyok, bírom a kiképzést. A nálam esetleg sokkal idősebbeknél viszont már számíthat az a 250-300 méter is, amit a megállók kivezetésével gyalog kellene megtenniük pluszban. Mellesleg még a budapesti nagykörúton is közel vannak egymáshoz az egyes megállók, hát Szegeden sem okoznának gondot. De kérdem én: tényleg ennyire nagy baj, hogy 2-3 perccel több a menetidő?
Rendszeresen használom a tram-traint. Elég közel áll meg a lakásomhoz Szegeden, Hódmezővásárhelyen is le tudok szállni a Kossuth téren vele. Ezt a személyes előnyt, és hogy nem ördögtől való a 80 milliárdos beruházást, sosem rejtettem véka alá, újságíróként sem. Tudom, mikorra kell kiérnem a Mars téri templom megállóba (óra 48-ra körülbelül), és a Kossuth térre (óra 35-re). Rohannom sosem kellett, a járat ugyanis mindig pár perccel később érkezett a tervezettnél, amikor rajta terveztem utazni, de azt már korábban megjegyeztem, engem ez abszolút nem zavar. Lázár Jánost viszont rettenetesen.
Ez annak az egy dolognak a függvényében érthető, hogy végig ezzel kampányolt és ezért ő már-már görcsösen szeretné azt, hogy például 35 perc legyen a két város központja (a Széchenyi tér és a Kossuth tér) között a menetidő, hogy ezért akár 1-2-3 megállóhelyet is beáldozna a megyeszékhelyen. Ha pedig ez így lesz, akkor a szegedi Bem és a Galamb utcák mellett a Tavasz és/vagy a Pulz utcai megállók izgulhatnak a leginkább.
Ám valójában a létező kényelmi vagy épp közlekedésszervezési szempontból senki sem kérné Lázár Jánoson számon azt, ha a Széchenyi és a Kossuth tér között tervezetten is akár 40 vagy 42 perc lenne a menetidő.