A Nyugati Pályaudvar fontos részein újult meg a tetőszerkezet, befejeződött a hangos és vizuális utastájékoztató rendszer kiépítése, használatba vehetik az utasok a Márványcsarnokot és a Ceglédi folyosót, és az automaták pályaudvaron belüli elosztása is megváltozott a társaság tájékoztatása szerint.
A Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlan volt a MÁV-Csoport tájékoztatása szerint az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciójának megkezdése 2020 tavaszán. A Magyar Építő Zrt. végezte az utascsarnok teljes lezárásával a tetőszerkezet felújítását. Mostanra a tetőszakasz felújítása a Márványcsarnok, a nemzetközi váró, továbbá a volt ABC, valamint a Ceglédi folyosó fölött is megtörtént. A Nyugati tér felőli irodaszárny és a kapcsolódó előtető tetőszerkezeteinek teljes felújítását is elvégezték, írják közleményükben.
További fejlesztés., hogy mostantól utastájékoztató monitorok segítik a vonatra várakozókat, az átadásához kapcsolódóan pedig a MÁV-START a pályaudvaron található jegy- és bérletkiadó automaták elrendezését is felülvizsgálta a tapasztalatok alapján, írják. Ezek alapján a Váci út felőli üvegcsarnokban 12, a Márványcsarnokban 8, a vágánycsarnokban pedig 4 berendezés szolgálja az utasok jegyvásárlását.
Hódmezővásárhelyről mind busszal, mind tram-trainnel könnyen elérhető a szegedi vasútállomás, onnan pedig a Nyugati Pályaudvar.
Fotó: MÁV-Csoport