Olvasói jelzés alapján szerdán megírtuk, hogy a vásárhelyi hulladékudvar nem fogad lomhulladékot, mert informatikai gondjaik vannak. Ma kaptunk választ a MOHU-partner DTKH Kft. sajtóügynökségétől, amelyből nemcsak az derül ki, hogy újra fogadnak lomhulladékot, hanem az is, mi volt az akadozás oka.
Szerdán még hiába próbáltunk volna megszabadulni a háztartási lomhulladékunktól, elküldtek minket. Miután a helyszínt bejártuk, e-mailben kerestük a hulladékudvart üzemeltető céget, mi az oka az akadozásnak, és mikor várható, hogy rendeződik a probléma.
Ma kaptunk választ a cég sajtóügynükségétől, melyben azt írják: technikai probléma miatt nem vették át a lomhulladékot, indoklásukban pedig ezt: „A hulladékudvar munkatársai nem tudták ellenőrizni, hogy a lakosonként leadható éves kvóta mennyiségét eléri vagy meghaladja-e az ügyfél által leadni kívánt lomhulladék.” Ez konkrétan azt jelenti, nem tudták bevinni a fenti adatokat a számítógépes rendszerbe, mivel az nem működött.
Telefonon még egyszer kerestük a sajtómunkatársat, hogy konkrét választ kapjunk: Működik-e újra, vagy sem a lomátvétel? Így tudtuk meg az örömhírt, amit most olvasóinkkal is közlünk: hosszabb idő után megint lehet lomot vinni a hulladékudvarba, és azt át is veszik. Azt viszont igyekeztek cáfolni, hogy a konténerek telítettsége miatt ne vették volna át a lomhulladékot.
Kisebb logikai gikszert abban látunk, hogy a hulladékudvar alkalmazottja egy jó ideig átvette a lomhulladékot – az informatikai probléma ellenére – viszont már két-három hete (!) füzetben vezette az adatokat. Amíg fért a konténerekbe, illetve amíg papír alapon tudtak rendelni újat, nem is volt (nagyobb) probléma.
Gond csak akkor lett, amikor az előírások miatt nem lehetett több tárolót hozni…(szigorú előírások vonatkoznak arra, összesen hány konténer lehet a hulladékudvarban)
Na de inkább örüljünk, hogy alig két napja írtuk meg, hogy valami nem működik, már meg is javult.