Nem véletlen, ugyanis csábító a kiszegélyezett új úttest, de azért még hiányzik róla az aszfalt, azaz nincs még kész, ezért nem lehet rajta közlekedni.
A múlt hét végére elkészült a laktanyai körforgalom és a szennyvíztisztító bekötőútja közti új útszakasz szegélykövezése, s immár végig a helyén van a majdani úttest egyik alapját jelentő kavicsos homokágy is. Az út olyannyira csábító, hogy a kivitelező egy teherautót állított a körforgalomnál lévő végénél keresztbe, nehogy valaki már most megpróbálja ezen keresztül lerövidíteni az útját.
Mint arról korábban többször is beszámoltunk, százmillió forintból építteti a városi önkormányzat azt az elkerülőutat, mely a Tóth malom utcán át teszi majd lehetővé a Szeged felé Újváros felől (és viszont) közlekedőknek, azt, hogy ne kelljen átkelniük a Hódtói lakótelepen (vagy a Bajcsy-Zsilinszky utcán át – a fél városon). A szennyvízteleptől kétirányú lesz a forgalom, teherautók ezen a szakaszon csak a Szegedi út felől jöhetnek majd be, a TESCO aluljáró és a Síp utca felé vezető keskenyebb útszakaszon pedig csak személyautók közlekedhetnek majd. Az úttest egyébként elég széles lesz a kétirányú forgalomhoz, hiszen nem a megszokott öt és fél, hanem hat méter széles.
Amennyiben elkészült a laktanyai körforgalom és a szennyvíztisztító közti – jelenleg épülő szakasz, akkor azt megnyitják a forgalom előtt, ugyanis a szennyvíztisztító utáni rész évtizedek óta aszfaltozott.
A Tóth malom utca hiányzó szakaszának megépítésével jelentősen csökkenhet az autósforgalom többek között a Kaszap és a Tóalj utcákban. A hódtói, újvárosi és susáni városrészekben élők ezen át gyorsabban juthatnak ki majd a 47-es útra. A beruházás első, azaz mostani szakasza 100 millió forintos önkormányzati forrásból kezdődött meg.
A majdani második és harmadik szakaszban kerékpárút, közvilágítás és a Széchenyi térig a jelenlegi út szélesítése is megtörténik.
A 388 méter hosszú új útszakasz kivitelezésére tíz ajánlat érkezett. A legolcsóbb ajánlatot a Colas Út Építőipari Zrt. adta. A társaság nettó 99 millióért jelentkezett a munkára, míg a legdrágábban, nettó 170 millió forintért az algyői székhelyű DÉLÚT Építő és Bányászati Kft. vállalta volna el feladatot – derül ki az elektronikus közbeszerzési rendszerben nyilvánosan elérhető bírálati összegzésből. – írtuk meg még idén februárban.