A tram-train beruházáshoz köthető közúti, vasúti munkák tervezési és kivitelezési feladatait bővíteni kellett, és a határidő meghosszabbításra is elment közel 300 millió forint.
Három nappal azután, hogy januárban megérkezett az első tram-train szerelvény Szentesre, módosították a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train létesítésére, közúti vasúti munkák tervezési és kivitelezési feladatainak ellátására vonatkozó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Strabag Vasútépítő Kft. közötti szerződést – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőn közzé tett dokumentumból.
Az összesen 746,5 millió forintos vállalkozói díjnövekedés több tételből adódott össze. Az indoklás szerint például a kakasszéki csatorna kiváltása a közműszolgáltató feladata, aki nem vállalta a munkát, így azt a vállalkozó végezte el. A másik, hogy megrendelő számára nem volt minden tekintetben ismert az üzembe helyezésre kerülő járművek műszaki paramétere, így a jármű áramfelvétele sem, mivel beszerzésük később került megindításra. Ezért az üzemeltető kérésére a hódmezővásárhelyi felsővezeték anyaga módosul. A járda helyreállítására és a közvilágítás kiépítésére irányuló igény a hódmezővásárhelyi önkormányzat levelében került megfogalmazásra: erre 330 milliót számoltak föl.
A megvalósítási és a teljesítési határidő is meghosszabbításra került, ezért a vállalkozó az eredeti szerződésben szereplő biztosítékok alapján anyagi igényt érvényesíthet: ez 294 millió forint többletköltséget jelent az állami megrendelő számára.
A projekt befejezési határidejét 2021. március 31-re módosították a szerződő felek.