MÁV: 50 éves mozdonyok járnak Szeged és Békéscsaba között, naponta 4 járat késik

Hétvégén csak eső esett régiónkban, ám az állami vasúttársaság szerint a télies időjárás is hozzájárult a vonatkésésekhez.

A járatsűrítést követően a kimaradások és késések is megszaporodtak a Szeged és Békéscsaba közötti vasúti közlekedésben, a múlt hétvégén 8-szor közölt rossz hírt az utasokkal a Mávinform. Kedden reggel az állami vasúttársasághoz fordultunk, hogy megtudjuk, mi okozza a sok problémát. Azóta a Mávinform nem jelentett meghibásodást a szóban forgó vonalon.

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága tegnap este válaszolt. Azt írták: „a Szeged–Békéscsaba (135-ös) vonalon közlekedő személyvonatok továbbításához a békéscsabai vontatási telephelyen jelenleg 6 üzemben tartott 418-as sorozatú dízelmozdony (Csörgő) áll rendelkezésre. A járművek a hét minden napján folyamatosan üzemelnek, havi 13-14 ezer kilométert futnak Békéscsaba és Szeged között. A folyamatos karbantartás ellenére előfordulnak műszaki meghibásodások, hiszen a járművek életkora eléri a 45-50 évet.     

Az elmúlt napokban a vonatkésésekhez a télies időjárás is hozzájárult, egyéb műszaki okok miatt is fordult elő a szokásosnál több probléma. Megvizsgáltuk az új menetrendtől kezdve a vonatok pontossági mutatóját. A 135-ös vonal menetrendszerűsége átlagosan 90%, azaz a vonalon naponta közlekedő 40 vonatból 36 pontos.”   

MÁVMÁVINFORMSzeged-Békéscsaba vasút