Ma reggel kezdtek neki az aszfaltozási munkálatoknak a kivitelezők, a 388 méter hosszú új szakasz szennyvíztisztító felőli résznél. Ha minden jól megy, december elejétől már közlekedni is lehet rajta.
Három réteg aszfaltot húznak (beleértve a legfelső, úgynevezett koptatóréteget is), a Tóth malom utca új szakaszára. A munkálatok ma reggel kezdődtek és várhatóan a hét végéig tartanak.
– Ma fejeződött be a Tóth malom utca alapépítése és megkezdődött a kötő- és a kopóréteg aszfaltozása – mondta Farkas Andrea városüzemeltetési csoportvezető. – A három réteg aszfaltozása várhatóan még a héten elkészül, s jövő héten megkezdődik a műszaki átadás, átvétel. Az új út előreláthatólag december elejétől használható majd.
Az építés következő ütemében készül el majd az úttal párhuzamosan futó, még tervezés alatt álló kerékpárút is. Illetve megerősítik és szélesítik a kakasszéki csatornán átvezető, a Tóth malom utcát a szennyvíztelep mellett kettészelő hidat is.
Mint arról már többször is beszámoltunk: százmillió forintból építteti a városi önkormányzat azt az elkerülőutat, mely a Tóth malom utcán át teszi majd lehetővé a Szeged felé Újváros felől (és viszont) közlekedőknek azt, hogy ne kelljen átkelniük a Hódtói lakótelepen (vagy a Bajcsy-Zsilinszky utcán át – a fél városon). A szennyvízteleptől kétirányú lesz a forgalom, teherautók ezen a szakaszon csak a Szegedi út felől jöhetnek majd be, a TESCO aluljáró és a Síp utca felé vezető keskenyebb útszakaszon pedig csak személyautók közlekedhetnek majd. Az úttest egyébként elég széles lesz a kétirányú forgalomhoz, hiszen nem a megszokott öt és fél, hanem hat méter széles.
Amikor elkészül a laktanyai körforgalom és a szennyvíztisztító közti, jelenleg épülő szakasz, akkor azt megnyitják a forgalom előtt, ugyanis a szennyvíztisztító utáni rész évtizedek óta aszfaltozott.
A Tóth malom utca hiányzó szakaszának megépítésével jelentősen csökkenhet az autósforgalom többek között a Kaszap és a Tóalj utcákban. A hódtói, újvárosi és susáni városrészekben élők ezen át gyorsabban juthatnak ki majd a 47-es útra. A beruházás első, azaz mostani szakasza 100 millió forintos önkormányzati forrásból kezdődött meg.
A majdani második és harmadik szakaszban kerékpárút, közvilágítás és a Széchenyi térig a jelenlegi út szélesítése is megtörténik. Ide terveztek egy 3,5 méter széles gyalogos és kerékpárutat, ez utóbbit jövőre építik meg.
A 388 méter hosszú új útszakasz kivitelezésére tíz ajánlat érkezett. A legolcsóbb ajánlatot a Colas Út Építőipari Zrt. adta. A társaság nettó 99 millióért jelentkezett a munkára, míg a legdrágábban, nettó 170 millió forintért az algyői székhelyű DÉLÚT Építő és Bányászati Kft. vállalta volna el feladatot.