Csak október 10. óta összesen 54 220 695 forintot költött el a Fidesz a közösségi médiás kommunikációjára a Facebook hirdetési összegzése szerint.
A hvg.hu járt utána, mennyi pénzt költött a Fidesz a Márki-Zay Péter elleni hirdetésekre a Facebookon, mióta a hódmezővásárhelyi polgármester megnyerte az előválasztás és ő lett az ellenzék közös miniszterelnök-jelölje.
A hvg.hu szerint Kocsis Máté posztjainak népszerűsítésére például 757 ezer forint körüli összeget költöttek, míg a Fidesz posztjainak kiemelésére 22 526 678 forintot fordítottak.
A lap szerint más fideszes politikusok oldalainak hirdetésére is költöttek: Orbán Balázsnak például 628 260 forint, Menczer Tamásnak 186 949 forint, Rétvári Bencének 98 831 forint, Aradszki Andrásnak 81 221 forint, Ágh Péternek 79 394 forint, Hende Csabának pedig 55 265 forint jutott.
A Fidesz üzeneteit erősítő Megafon Központ emberei is sok pénzt kaptak hirdetésre a lap szerint. Rákay Philip, a Patrióta műsorvezetője például 10 009 349 forintot, Deák Dániel kormánypárti elemző 10 531 760 forintot, Bohár Dániel, a Pesti TV riportere pedig 6 100 401 forintot kapott a hvg.hu szerint.
Érdekesség, hogy a posztokat nemcsak hirdetési költségek árán igyekeznek kiemelni, hanem szemmel láthatóan utasításba adták a fideszesek képviselőknek, hogy támogató kommentekkel erősítsék meg a bejegyzéseket. Több politikus és influenszer elsősorban Budapestre célozza a hirdetéseit, elsődleges célpontjaként pedig a 18 és 44 év közöttieket választják ki.