Mágnesként vonzza a pihenni vágyókat a festői szépségű mártélyi strand

Töretlen a mártélyi szabadstrand népszerűsége, hiszen a kellemes hangulatot a tengerparti hangulatot idéző homokos plázs mellett a csak itt jellemző festői környezet és a kiváló vízminőség garantálja.

Nem mondhatják a mártélyi strand vendégei, hogy unalmasan töltenék itt napjaikat, hiszen nem csak a Holt-Tisza festői ágában való fürdés, lubickolás, az azon való evezés, vízibiciklizés vagy SUP-olás jelent kellemes kikapcsolódást, de aki a természet zöldebb részét akarja felfedezni az bejárhatja a tanösvényt is, s eljuthat a holtág és az élő Tisza találkozásáig.

– Mi még most vagyunk itt másodjára, de tudom ajánlani mindenkinek. A SUP-ra is most ültem először, hogy kipróbáljam – mondta a Zsombóról érkezett Balázs Albert, aki egy órát töltött a járművel a vízen, s edzett SUP-olóként kötött ki végül a parton. – Nagyon jó éreztem maga, főleg azon a vadregényes tájon – mutatott a holtág északi része felé – ahol rengeteg állattal, főleg madárfélékkel találkoztunk. Ha pedig megáll ott az ember, a csend amit talál, leírhatatlan. – tette hozzá azzal, hogy a SUP-on végig guggolt, vagy térdelt és nagyon jó érezte magát – tette hozzá.

Mártélyt mindenki gyorsan a szívébe zárja

A legtöbben persze hétvégén fürdenek a vízben, hét közben jellemzően az itt nyaralók, és akadnak olyanok is, akik naponta autóznak ki, akár távolabbi településekről ide.

– Most jöttünk a Balatonról, voltunk az északi és a déli részén, majd hazaértünk, s mert a barátokkal közösen is el szoktunk menni, így most nyolc felnőttel és három gyerekkel kerestünk olyan helyet, ahol állóvíz van, azaz a gyerekek is tudnak fürdeni, tőlünk elérhető távolságban van, hogy ne keljen a nagy melegben sokat autózni. Így találtunk rá Mártélyra, ahol béreltünk egy házat és itt strandolgatunk a következő napokban – összegezte a helyszínválasztás praktikumát a szegedi Rácz Csaba.

A víz bójával elkerített részén hétfőn kora délután is kisgyerekek, tinédzserek és persze felnőttek lubickoltak, játszottak, s a parton készült egy igazi homokvár is.

A parton is lehet elfoglaltságot találni

– A sándorfalvi strandot is szeretjük, de most idejöttünk az unokákkal, mert itt – ellentétben Sándorfalvával – Mártélyon a vízpatron lehet olyan árnyékos helyeket találni, ahol lehet hűsölni, pihenni – árulta el az eredetileg Vásárhelyen született, de Szegeden élő Hevesi Vilmosné Juhász Katalin, aki hozzátette, meglepően rendben találta és nagyon jó helynek tartja a mártélyi strandot, melyet régebben nagyon elhanyagoltnak talált, békalencsés és büdös volt a felfordult víz. – Most nagyon jó, sekély a víz, kijelölték benne a fürdőhelyet, és homokos a part. Alkalmas felnőttnek és gyereknek is, nagyon elégedettek vagyunk. Nem béreltünk üdülőt, minden nap átjövünk az két unokámmal – tette hozzá.

Katona Antal, a HVSZ/HMSZ Zrt. vezérigazgatója azt mondta, hogy a mártélyi strand az idén is nagy népszerűségnek örvend, az előző évekhez hasonlóan. – Nagyon sokan látogatnak ide ki, és nagyon jól érzik magukat az emberek. Nagyon jó a víz, a NÉHIV folyamatosan vizsgálja a vízminőséget és eddig még semmilyen kivetnivaló nem találtak. A kialakított gyerekpancsolórészt is szeretik a vendégek, hiszen a kisgyerekekkel is biztonságosan lehet ott elleni, és aki hűsölni akar az megteheti a part közeli fák árnyékában – mondta. Hozzátette, a sulyom jelent csak problémát, ezt azonban a munkatársai minden nap összeszedik. A növény védett azaz nem szabad kiirtani.

Az úszók is jár érzik magukat a kellemes hőmérsékletű vízben
Az úszok is jár érzik magukat a kellemes hőmérsékletű vízben

A mártélyi strand az iskolai nyári szünet végéig tart majd nyitva, ez augusztus utolsó hétvégéjét jelenti majd.