Magánpénzekből újítanák fel az állomásokat, erre Lázár János is megtért a szép beszédre

Az építésügyi és közlekedési miniszter közösségi oldalán jelentette be, hogy indul az állomásmegújítási program, melynek keretében magánbefektetők pályázhatnának egy-egy épület felújítására. Lázár Jánosra is rászólt közben az édesanyja, hogy ne beszéljen csúnyán.

„Unortodox” ötlettel állt elő Lázár János közlekedésért felelős miniszter ma közösségi oldalán: az ötpontos közlekedési akcióterv részeként most induló állomásmegújítási programhoz magántőkét vonnának be, azaz „ingatlanfejesztőket„, „befektetőket” keresnek. Azt írja, erre azért van szükség, hogy a

sárból várat építsenek„.

A miniszter jópofáskodva így magyarázza az új szóhasználatot: édesanyja figyelmeztette, ne beszéljen csúnyán – ugyanis eddig a miniszter azt mondta, a vasútra utalva, „szarból kell várat építenem.

Az állomások felújítását a minisztérium megpályáztatja, azt írják: a pályázat során olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várják, amelyek az ingatlanok egy részének, korlátozott időre szóló, kereskedelmi célú hasznosításáért cserében vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását –

a program így egyszerre szolgálja a közösségi közlekedés fejlesztését, a helyi gazdaság erősödését és az adott településrész fejlesztését is, miközben az fejlesztésbe vont ingatlanok kivétel nélkül állami tulajdonban maradnak.

Vagyis ezentúl kisbolt, bankfiók, vagy akár trafik is költözhet egy-egy állomásépületbe, persze amennyiben tudja vállalni annak felújítását, illetve a pályázat egyéb feltételeit.

Országos szinten hét kiemelt pályaudvar felújítására lehet pályázni, ezek között szerepel a négy budapesti nagypályaudvar, valamint három vidéki: Győr, Debrecen és Szeged.

Térségi szinten az előzőeknél kisebb, de számottetvő forgalmat bonyolító állomások „hasznosítására nyílik lehetőség„, amelyek egy-egy térség közlekedésében meghatározó szerepet játszanak. Itt első körben Alsógöd, Dunakeszi-Gyártelep, Felsőgöd, Gödöllő, Pécel, Siófok, Székesfehérvár, Sződ-Sződliget és Vác állomásaira lehet pályázatot benyújtani. 

Helyi szinten pedig bármely kisebb vagy közepes állomásépület hasznosítására lehetőséget kap az a vállalkozás, „amelyik vállalja a pályázati feltételek teljesítését„.

Az országos jelentőségű nagyállomások hasznosítására a MÁV Zrt. projektcégein keresztül nyílik majd lehetőség, a térségi és helyi szintű állomások hasznosítására hosszútávú bérleti konstrukció keretében kínál majd lehetőséget az új program – írja a MÁV.

A pályázatokat egyébként mától egészen január 31-ig lehet benyújtani, és, ha másképp nem, a fentiek alapján pedig akár a vásárhelyi nagyállomás igencsak lerobban épülete is megújulhat.

állomásfejlesztésfelújításközlekedésLázár JánosPályázatvasút