Ezt a reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai támasztják alá. A Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. 1,066 milliárd forintot tapsolt el ellenzéki politikusokat lejárató kampányára.
Ahogy a 24.hu írja, az összeg listaáras költés, azaz az összeg a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Ehhez képest a cég kaphatott kedvezményt például a nagy mennyiség miatt. A nettó költés tehát nem biztos, hogy elérte az 1 milliárdot.
A portál adatai szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron (a megadott összegek listaárak):
- az Adboard Kft.-nél 130,2 millió forintért,
- a Pannon Plakátnál 7,1 millióért,
- a Publimontnál 408 millióért,
- a Publimont City Lightnál 520,5 millióért.
Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott. Ez 1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot jelentett. A portál arról is ír, hogy a Kövess minket 2022 Kft.-t 2021-ben alapították, az első két üzleti évben pedig majd 300 millió forint volt a vesztesége. Keresték a cég vezetőjét, de nem érték el.