Biztonsági övekkel fel nem szerelt, öregebb járművekkel is beéri a tankerületi központ azoknál az iskolabuszoknál, amiket a következő tanévre szerződtetne, hogy Vásárhely környékéről beszállítsák a diákokat.
Legutóbb azért zárult eredménytelenül az oktatási intézmények állami fenntartójának vásárhelyi iskolabusz pályázata, mert az egyetlen ajánlattevő cég olyan magas áron kínálta szolgáltatását, amire nem volt elég anyagi fedezet. Hozzá kell tenni, a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központnak is komoly elvárásai voltak: így például a kiírás szerint olyan 2012 után legyártott járművekkel lehetett jelentkezni, amelyeknél az ülések biztonsági övvel, ülésmagasítással vannak ellátva.
A helyzet feloldására – feltételezhetően – két lehetőség kínálkozott: vagy több pénzt biztosítanak a feladatellátásra, vagy lejjebb adják az igényeiket. Utóbbi következett be a napokban közzé tett közbeszerzési felhívás szerint. A friss hirdetményben már nem szerepel kikötés a buszok korára vonatkozóan, és az sem elvárás, hogy biztonsági övvel és ülésmagasítóval ellátott ülések legyenek a járműveken. Míg a korábbi felhívásra csak Euro 6, vagy azzal egyenértékű környezetvédelmi besorolású buszokkal lehetett jelentkezni, ezúttal már lehet Euro 4-esekkel is.
Szeptembertől öt útvonalon összesen 172 tanuló iskolába szállítását kell biztosítania a tankerületi központnak, ezt négy nagy- és egy kisbusszal oldanák meg. A batidai területről, Erzsébetről, a Héjja telepről, Szikáncsról és Mártélyról utaztatnák be a gyerekeket tanév idején a város általános iskoláiba. Július 13-ig lehet jelentkezni a buszos vállalkozásoknak.