Leáldozóban a piacok

A zöldségvásárlók kétharmada a nagy boltláncokat keresi fel. A legkevésbé termelői piacok népszerűek, összesen 17 százalék szerzi innen be az árut – derül ki a szentesi DélKerTész reprezentatív kutatásából. 

Annak ellenére, hogy a 18-65 éves magyarok döntő többsége, 88 százaléka szokott zöldséget és gyümölcsöt vásárolni, már jóval kevesebben vannak azok, akik naponta fogyasztanak is ezekből. Zöldséget mindössze 20 százalék eszik minden nap, ez is inkább a nőkre, valamint a 30-39 évesekre jellemző. A falun élőknek viszont már 22 százaléka fogyaszt minden nap zöldséget – mutatta ki a szentesi és környékbeli termelőket tömörítő szervezet felméréséből, amely a magyarok zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásait mérte fel.

A felmérés szerint azok, akik szoktak zöldséget vagy gyümölcsöt vásárolni, ezt leginkább boltláncokban vagy hipermarketekben teszik. Míg a nagy boltláncok aránya 73 százalékos, mindössze 42 százalék megy külön zöldségeshez és csak 34 százalék látogat ki a friss áruért a piacokra vagy vásárcsarnokokba. A legkevésbé termelői piacok népszerűek, összesen 17 százalék szerzi innen be az árut. Érdekes azonban, hogy ezek a piacok a legfiatalabbak és a legidősebbek, valamint a budapestiek között a legnépszerűbbek – számolt be a Hellovidék.

gyümölcsközvélemény-kutatáspiaczöldség