A politikusok üzengetése a közösségi médiára fog koncentrálódni.
Tíz nap múlva indul a hivatalos kampány, amivel Hódmezővásárhely és Makó térségében elsősorban a közösségi médiában fognak találkozni a választópolgárok. Bizonyára kerülnek majd szórólapok a postaládákba, illetve óriásplakátokon is üzenni fognak a pártok és jelöltjeik, de várhatóan a célzott online politikai marketing kerül előtérbe, ahogy azt már az elmúlt években megszokhattuk.
Az Állami Számvevők kampányhirdetői listája alapján míg Szentesen és Csongrádon négy helyi nyomtatott médium is befogad, s így megjelentethet majd politikai hirdetést, Csongrád-Csanád megye 4. számú választókerületében egyetlenegy sem vállalkozott ilyen tevékenységre, az online orgánumok közül pedig csak a Vásárhelyi Hírek kínál ilyen lehetőséget.
Mindezek alapján borítékolható, hogy a legnépszerűbb videómegosztó portál és a Facebook lesz a legfőbb terepe annak a „csatatérnek”, amit az egész ország figyelemmel követ a versengés két fő szereplőjének személye miatt.
A kormánypárt és az Egységben Magyarországért elnevezésű ellenzéki tömörülés képviselőjelöltje más-más lendülettel érkezik a valódi kampányidőszak startvonalához.
Márki-Zay Péter naponta többször is posztol közösségi oldalán – az elmúlt 36 órában majdnem annyiszor, mint helybeli vetélytársa egész januárban -, ám ezek túlnyomó része országos téma. A 444 gyűjtése szerint november vége óta választókerületében négyszer vett részt személyesen fórumon vagy egyéb kampányrendezvényen. Korábban azt nyilatkozta, hetente egy napot fog szánni körzetére, hogy helyi választókat meggyőzze és mozgósítsa.
Lázár János feltűnően visszafogott volt januárban: mindössze tizenegyszer posztolt közösségi oldalán. A tizenegyből öt volt a tram-trainnel kapcsolatos bejegyzés, kettő Vásárhellyel, kettő Makóval és kettő a mezőhegyesi ménesbirtokkal foglalkozott. Decemberben ezzel szemben 26-szor posztolt a vásárhelyi honatya: 12 a makói térséggel volt összefüggésben, 8 szülővárosával, 2 Mezőhegyessel és 4 a vasútvillamossal. Novemberben volt a legaktívabb, akkor 37 bejegyzést tett közzé, s ebből 21-nél a tram-train volt a fókuszban.