Lázár minisztériuma: 99,4 százalékban a menetrendnek megfelelően közlekedett a tram-train az elmúlt évben

Átlagosan 200 tram-train járatból egy nem közlekedett pontosan a vasútvillamos tavaly novemberi indulása óta – állítja az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese.

Hajszál híján tökéletesen működik a tram-train, mióta utasokkal ingázik Hódmezővásárhely és Szeged között – erre utal Csepreghy Nándor válasza, amit Vadai Ágnesnek küldött azután, hogy a DK-s politikus írásbeli kérdést intézett az építési és közlekedési miniszterhez. Arról faggatta Lázár Jánost, mennyi órát késett, illetve mennyi járat maradt ki az egy éves Szeged-Hódmezővásárhely tram-train vonalon?

A miniszterhelyettes válaszában azt írta, hogy a tram-train vasútvillamos vonalán a díjkötelesség augusztusi indulása óta naponta átlagosan öt és félezer utazáshoz választották ezt a közlekedési formát, ami a korábbiaknál kedvezőbb árú utazást biztosít a térségben. A kormányzati vezető hozzátette: „az elmúlt egy évben a vasútvillamos 22 400 járata összesen 680 ezer kilométert tett meg. Éves szinten a vonatok 99,4 százalékban közlekedtek a menetrendnek megfelelőn, vonatonként 0,71 perces késéssel.”

Mindez azt jelenti, hogy ha járatonként átlagosan 0,71 percet, vagyis 42,6 másodpercet késett a tram-train, akkor összesen 954 240 másodpercet, azaz összesen 265 órát, tehát több mint 11 napot késtek a vasútvillamosok. Hogy mennyi járat maradt ki, arra nem érkezett érdemi válasz.

Építési és Közlekedési MinisztériumLázár JánosOrszággyűléstram-trainVadai Ágnes