Erről hétfőn este beszélt Budapesten a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Nagyvállalati Klubjában tartott exkluzív klubesten.
Részletek még nem hangoztak el, de Lázár szerint az ország-, és vármegye-bérlet bevezetése óta soha ennyien nem használták a MÁV és a Volán járatait, mint 2023-ban, bár azt is hozzátette, hogy a tömegközlekedés szolgáltatása minimum kifogásolható. Mindazonáltal érdekesnek nevezte, hogy ezzel párhuzamosan az állam milyen nagyvonalú szolgáltatásokat fizet ki, mikor megrendeli a kapacitásokat a közlekedési cégeitől, bár az már más kérdés, tette hozzá, hogy a szolgáltatók, hogyan szolgáltatnak.
A vg.hu beszámolója szerint az építési és közlekedési miniszter arra nem tért ki, hogy a 14 éven aluliak ingyenes tömegközlekedése kapcsán megszületett-e már a kormánydöntés, a szövegkörnyezetből inkább úgy tűnt, hogy ez egy reális, komolyan vehető szándék.
Lázár véleménye szerint a 600 forintos literenkénti üzemanyagár és a dugók az utakon is közrejátszott, de a fő oka a növekedésnek mégiscsak a rekordolcsó bérlet: összesen már több mint 3,6 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek.
Meglátása szerint az állam tömegközlekedési finanszírozásánál nehezen képzelhető el zöldebb, környezetbarátabb program.
A borítókép illusztráció.