Lázár János: Hódmezővásárhelynek leginkább arra van szüksége, hogy az itt élők ne költözzenek el, amin segít a tram-train.

Lázár János ma egy tram-train szerelvényen interjút adott a Délmagyarországnak. A téma a nagyberuházás volt, és annak meglátása szerint fontosabb gazdasági hatásai.

Szemlézzük a térség országgyűlési képviselőjének legfontosabb és Hódmezővásárhelyt is érintő gondolatait:

  • Szeged kapacitásait a szó minden értelmében bővíteni kell, hiszen az a cél, hogy a következő tíz évben a megyeszékhely és környéke egy 250-300 ezer fős agglomerációvá erősödjön … az utóbbi időszakban Kecskemét és Temesvár is megelőzte a várost.
  • Ezt a törekvést törekvést támogathatja az év végétől menetrendszerűen közleke­­dő tram-train, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonal újraindítása is. Ez utóbbin a magyarországi munka jövő héten kezdődik.
  • Szegednek szüksége van a Vásárhelyről ingázókra, Vásárhelynek pedig az itt dolgozó szegediekre … Hódmezővásárhelynek leginkább arra van szüksége, hogy az itt élők ne költözzenek el, amin segít a tram-train.
  • Egy lelkiismeretes városvezetéssel, amely a település és az itt élők érdekeit az egyéni politikai szempontok elé helyezi, jó életfeltételek teremthetők Hódmezővásárhelyen.
  • Szegeddel szemben van restanciánk (utalt ezzel a kormányzatra- a szerk), meg kell építenünk még a harmadik hidat, és a gazdaságot is erősíteni kell.
  • A gazdaságfejlesztés egyik lehetősége Szegednek és a megyének az élelmiszeripar. Hozzátette, a kormányzat 2023 és 2030 között mintegy 4500 milliárd forintot tervez elkölteni vidékfejlesztésre: ez az uniós agrártámogatásokkal és a szektor saját beruházásai­val mintegy tízezer milliárd forintos lesz.
  • Azt is elmondta, hogy most a vidék jön, ez lesz az új politikájuk.
DélmagyarországLázár Jánostram-train