Egy 2016-os kormányhatározat szerint ma már járnia kellene a vonatoknak a balatoni körvasúton. A hiányosságok kijavítása azonban még nem indult el és uniós forrásra vár, ezért ezt a munkát is fenyegeti az a veszély, hogy felkerül Lázár János településfejlesztési miniszter listájára – írja az Azonnali.
Mint az ismert, az Építési és Beruházási Minisztérium határozza meg, melyek azok a beruházások, amiket bizonytalan ideig, az eredeti tervek és ígéretek ellenére mégsem valósít meg a kormány. A fő szempont ugyanis, hogy – ezt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter többször elmondta már kormányinfón – azok a beruházások kerülnek a „halállistára”, amiket még nem kezdtek el megépíteni.
Dorner Lajos, a Balatoni Fejlesztési Tanács (BFT) közlekedési szakértője az Azonnalinak elmondta, bár a Világos-Akarattya közötti vasúti összekötés csak néhány kilométernyi sínt jelentene, a Balaton egész keleti medencéje közlekedésének szempontjából annál nagyobb jelentőséggel bírna. Az „Elérhető Balaton” csomag fejlesztéseiből már csak az északnyugati szektor vasútvonalai, valamint a körbejárhatóság vannak hátra. Villamosítanák a még hiányzó Balatonfüred-Tapolca, Keszthely-Tapolca és Tapolca-Ukk vonalszakaszokat. A tervezési közbeszerzést egyszer már kiírták, majd visszavonták, ismételt kiírásra vár.
A Balaton keleti medencéjében a már említett mindössze 5 kilométeres átkötés kell Balatonaliga és Balatonakarattya között, de mivel ez zöldmezős, eddig fáztak tőle az illetékesek.
A beruházási listákat a Technológiai és Ipari Minisztérium és Lázár János újsütetű beruházási tárcája közötti villongások közepette kell majd véglegesíteni. Az minimum aggodalomra ad okot, hogy Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója már arról beszélt a brüsszeli uniós csúcson, elképzelhetőnek tartja: egyáltalán nem kapunk pénzt az EU-tól – zárul az Azonnali cikke.