Akkor, amikor az a kérdés, hogy jut-e mindenhova busz, és azt meg tudják-e tankolni, akkor nem lehet olyan drága beruházásra költeni, mint egy alagútra a Nyugati és a Déli pályaudvar között – jelentette ki egyebek mellett Csepreghy Nándor közlekedési államtitkár a Portfolió konferenciáján.
Ha valaki ma ellátogat a Nyugati térre és megnézi a pályaudvart, akkor azt látja, hogy ott éppen építési munkálatok zajlanak, ténylegesen azonban semmi nem halad. A RTL videójából kiderül, Csepreghy szerint azért nincs realitása a Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar közt építendő alagútnak:
,,Akkor, amikor nagyságrendileg 300-400 milliárd forinttal több a közlekedési ágazat energiaköltsége 2023-ban, nem gondolom azt, hogy a magyar államnak azzal kellene vagy lehetne foglalkoznia, hogy megvalósít egy kicsit nagyon szép víziót, egy nagyságrendileg 500 milliárd forintos alagút fúrásával. Akkor, amikor arról beszélünk, hogy van-e forrás a 3200 településen megjelenő mintegy pár száz vagy pár ezer Volánbusz megjelenésére és dízellel való feltöltésére (…) akkor nem gondolom, hogy ilyen kérdéseket kell elsődlegesen napirendre tűzni”
– fejtegette a politikus.