Közös megbeszélésen vettek részt a civilek és a Tram-train kivitelezői

Ma délelőtt egy Tram-train beruházással kapcsolatos megbeszélést tartottak a Városházán, amit a legutóbbi tömegközlekedésről szóló lakossági fórumon kérvényezett egy civilekből álló csoport, a NIF és a városvezetés részvételével.

Török László, a civileket képviselte, akik nemrégiben egy nyomvonal-bejárás során összeírták az őket aggasztó kérdéseket, problémákat. Ezeket vette tételesen sorba a NIF részéről online jelen lévő Tóth Dávid, valamint a kivitelezésben részt vevő Bucsi Krisztián projektvezető, Zahorán István építésvezető és Kanda Imre műszaki ellenőr.

Kiderült, hogy a feltárt hibák nagy része abból adódik, hogy még nincs véglegesítve sehol sem a kiépített pályaszakasz, nincsenek még elhelyezve a forgalomjelző táblák sem. Volt viszont pár kérdés, amit érdemes volt tisztázni. Azt a szakemberek elmondták, hogy mindenhol az elfogadott és jóváhagyott tervek alapján dolgoztak, legyen szó akár a zöldfelület-kialakításról, akár a szegélykövek szélének/sarkának élességéről.

Így is sikerült a civilek segítségével pár megoldandó feladatra felhívni a figyelmet. Ilyen többek között a strand melletti buszmegálló, ahol a megállót egy korlát választja el a strandra néző rézsűtől. Emiatt a megálló távolabbi, hátsó végén lehet csak a járdaszigetről lemenni. A szakemberek elmondták, hogy az ott kialakított betonelemek nem egy lépcső kezdeti elemei, hanem a közmű miatt kialakított védőfal. Állításuk szerint oda lépcsőt nem lehet biztonságtechnikai okok miatt építeni. A város egy független szakvéleményt kér majd ezügyben.

Ha nem lehet majd valóban lépcsőt építeni, akkor biztonságosabbá kell tenni korlátokkal a területet, nehogy baleset történjen a későbbiekben. A Kálvin téri terelőszigeten elhelyezett kapcsolószekrény zavaróan takarja az autósforgalomban részt vevők elől a gyalogosokat. Ezen már dolgoznak a tram-train építtetők, vagy áthelyezik a kapcsolószekrényt, vagy tükrökkel oldják majd meg a problémát. Elhangzott, hogy a gömbsüvegek közötti rész a MÁV tulajdonát képezik, nekik kell majd átvenniük, de a hibákat, repedéseket, már most javítják, vannak szakaszok, amelyeket vissza kell bontani. Számos felvetés – bár teljesen logikusnak tűnik – a kivitelezés üteme miatt már nem beépíthető.

Farkas Andrea, a városháza megbízott dolgozója elmondta, hogy a tervezési időszakban ki voltak függesztve a tervek, 4-5 lakossági fórumot tartottak, illetve interneten is várták folyamatosan a visszajelzéseket, ugyanitt látványterveket is folyamatosan közzétettek. Jó hír, hogy 500 fát ültetnek majd el, és ezeket egy éven át még a kivitelezők által megbízott cég gondozza, csak akkor veszi át a város, ha ezek már biztosan életképes növények. Bucsi Krisztián projektvezető elmondta, hogy a műszaki átadás határideje március 31. A járványhelyzet miatt azonban fel lehet készülni csúszásra is. December elején érkezik az első jármű.

Tram-train beruházás Hódmezővásárhely és Szeged között