A Cseresnyés Kollégium megtartotta tanévnyitó diákközgyűlését, ahol Vig Áron, a kollégium vezetője köszöntőjében az új lehetőségekről, kihívásokról és esélyekről beszélt.
A hallgatóságot egy inspiráló Walt Disney idézettel („Minden álmunk valóra válhat, ha van bátorságunk megvalósítani őket”) ösztönözte arra, hogy merjenek nagyot álmodni és törekedjenek céljaik elérésére.
A helyzetértékelés során Vig Áron ismertette a nevelőtestületben történt változásokat, a diákok összetételére vonatkozó adatokat, valamint a nyári szünetben elvégzett munkálatokat. Kiemelte a tanulmányi eredmények javulását az előző tanévben, és örömmel számolt be arról, hogy csökkent a bukások száma. A legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó kollégistákat a nevelőtestület oklevéllel jutalmazta.
Ismertette az új tanévben választható szakköröket, korrepetálási lehetőségeket, a tervezett rendezvények (pl. gólyanap, környezeti és természetvédelmi vetélkedő, a 9. évfolyamos diákok bemutatkozó estje, adventi gyertyagyújtások, Mikulás est, karácsonyi ünnepi műsor és vacsora, szobaotthonossági verseny, farsangi rendezvény, diszkó, teabár, kollégiumi és kollégiumok közötti sportesemények) hosszú sorát.
Vig Áron kollégiumvezető minimális célként jelölte meg az elért eredmények megőrzését, hogy fegyelmi tárgyalásokra ne kerüljön sor, senkinek ne kelljen tanulmányi okokból elhagynia a kollégiumot, élményeket nyújtó programok színesítsék a hétköznapokat.
Az idei év kiemelt céljaként említette a 2024 februárjában meghirdetett kihívást: a négyes átlagot elérő közösség serleget és tortát nyerhet.
Kis Pál tanár úr, a kollégium sportért felelős nevelője részletesen ismertette a tanévre tervezett sportprogramokat, és felhívta a diákság figyelmét a sport egészségre gyakorolt jótékony hatására, míg Szalkai László tanár úr kulturális programok és az alapítvány fontosságát hangsúlyozta.
A kollégium vezetése számára kiemelten fontos a diákönkormányzattal való szoros együttműködés, amely biztosítja a diákok érdekeinek és igényeinek képviseletét. Ez a partnerség lehetővé teszi, hogy a diákok bevonásával szülessenek meg a döntések, ami növeli a közösségi élet demokratikus működését és a diákok felelősségvállalását. A diákönkormányzat jelentős szerepet játszik a kollégiumi közösségi élet szervezésében, valamint a diákok közötti kapcsolatok és a kollégium támogató légkörének erősítésében – írta portálunknak küldött levelében a Cseresnyés Kollégium médiaszakköre.