Középtávon kicsi az esély az algyői Tisza-híd négysávosítására

A kampányban beharangozták, de vajon megvalósítható-e még ebben a parlamenti ciklusban az algyői Tisza-híd kiszélesítése?

Az országgyűlési választások kampányában Promenad24 közölte, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2022 januárjában tervezési feladatokat rendelt el az algyői közúti Tisza-híd 2×2 sávra bővítésére. Ez egy úgy új, 2×1 sávos, a kerékpárosok biztonságos közlekedését is szolgáló átkelő megépítésével érnék el. Azt írták, az engedélyeztetési tervek elkészülte után egy éven belül a kiviteli tervek is elkészülhetnek. Ezt követi majd a kivitelezés közbeszereztetése, az esetleges kisajátítások, majd a munka fizikai része. 

Arról is született cikk tavasszal, hogy májusban írhatják ki a közbeszerzési eljárást az algyői útszakasz négysávosításának megtervezésére, így a tervező céggel a harmadik negyedévben köthet szerződést a NIF Zrt. Az állami társaság algyői önkormányzatnak küldött tájékoztatását ebben a cikkünkben mutattuk be.

Egyelőre nem írt ki közbeszerzést a tervezésre az ilyen beruházásokért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ráadásul a kormány felfüggesztett és felülvizsgál mintegy 1150 milliárd forint értékű állami beruházást, amivel az idei és a jövő évi költségvetés kiadási oldalát akarják rövidebbre húzni. A hét végi kormányülésen született döntés csak pontosította a már korábban sem titkolt megtakarítási tervet, amiből annyi már közismertté vált, hogy 2022-ben akár 500 milliárd forinttal is csökkenhet az állami szerződések volumene. A halasztási lista összeállításával éppen Hódmezővásárhely országgyűlési képviselőjét, Lázár János építési és beruházási minisztert bízták meg.

Márciusban az is kiderült, hogy 680 millió forintért tervezik meg a harmadik szegedi Tisza-hidat, a műszaki előkészítési feladatokat elnyert Főmterv Zrt. mérnökcsapatának 2024 augusztusáig kell összeállítani a dokumentációt. Csak ezután indulhat meg a lehetséges kivitelezők versenyeztetése, vagyis leghamarabb 2025 elején lehet felvonulni a munkaterületre. Ugyancsak márciusban írták alá a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tivadar mellett az új Tisza-híd tervezéséről szóló szerződést, ott 600 napja van a nyertes ajánlattevőnek a mérnöki teendők elvégzésére. Utóbbi projektnél a felhívás közzétételétől számítva fél évbe telt, mire kiválasztották a tervezőcéget.

Mindennek tükrében, ha lendületet is vesz az algyői Tisza-híd szélesítésének ügye, vajmi kevés esély van rá, hogy még ebben a parlamenti ciklusban sor kerüljön az első kapavágásra.

47-es főútalgyőalgyői Tisza-hídHódmezővásárhelyNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.