A közlekedési miniszter vidéképítő „turnéra” indult a kormány számára kiemelten fontos városokba – nyolcadik állomásán Nógrád megyeszékhelyére, Salgótarjánba látogatott, ahol Kreicsi Bálint fideszes polgármesterrel egyeztetett. Salgótarján azért érdekes, mert ugyan kormánypárti polgármestere van 2024 októbere óta, viszont előtte tíz éven át ellenzéki vezetésű város volt. Lázár most többek között egy „S-Bahn”-t is ígért a városnak, miközben azt is megbeszélték, hogyan fizeti vissza a település egymilliárdos tartozását a Volánnak.
Vidéképítő turnéra indult Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter, nem titkoltan a kormány számára kiemelten fontos városokba. A kiemelten fontos települések véletlenül éppen azok, ahol vagy fideszes vezetés van már régebb óta, vagy ahol ugyan ellenzéki vezetés volt, de a kormánypártnak sikerült 2024 októberében fordítania. A miniszter, aki tudvalevőleg rengeteget posztol munkájáról, Baja és Mohács után most Salgótarjánt kereste fel, amit eddig rekordgyanús kilenc (!) bejegyzésben dokumentált Facebook-oldalán.
Salgótarjánban egyébként október óta ismét fideszes polgármester van, úgyhogy a miniszter nem rest minden erejével támogatni Nógrád legnépesebb települését, azt írja:
Megteremtettük annak a lehetőségét, hogy a helyi Fidesz a képviselő-testületben, és az új polgármester a következő években a salgótarjániakkal együtt egy sikeres várost építsenek.
Lázár János a találkozóból kiemeli, hogy megállapodtak a város „Volánbusz Zrt. felé fennálló tartozásának méltányos visszafizetésében” is, amellyel Salgótarjánt „nemcsak a csődtől” mentik meg, hanem fejlesztésekre is „hagynak pénzt„.
Miközben országosan haldoklik a MÁV pályarendszere (is), Salgótarján új polgármesterének javaslatára a miniszter ígértet tett a városnak egy új, 14 km-es elővárosi vonat, egy „S-Bahn” megépítésére, amellyel „Somoskőújfaluból a Salgótarjáni Ipari Parkig oda-vissza közlekedhetnek majd a város polgárai.„
Már a DK-nak is kampányol
Bár a fentieket látva azt gondolhatnánk, csak a kormánypárti polgármesterekkel szeretné szorosra fűzni a kapcsolatot a kormány, a látszat csal.
Néhány napja például, a kőbánya-kispesti állomás felújításának ügyében Lázár János nem volt rest a körzet DK-s képviselőjével, Arató Gergellyel közös videót készíteni. A jó hangulatú találkozón a miniszter Arató felvetésére azt válaszolta, „nem kérdés”, hogy új állomás, és új átjáró is kell. Majd a következő párbeszéddel zárul a videó:
Lázár: Készül egy memo, ezt megkapja képviselő úr is, én is megkapom, és az alapján elindulunk (a felújítással – szerk.) Ez nem mentesít bennünket attól, hogy ő interpelláljon, gyalázzon, szidjon, én meg válaszoljak nyíltan.
Arató (kezét nyújtva): Köszönöm szépen! Szia!
Lázár (mosolyogva): Szia!
Nem kell csodálkoznunk, hogy a kormány megragadja a lehetőséget, hogy a DK-nak kampányoljon tegyen szívességet, miközben Magyar Péter Tisza Pártja az egyik legmegbízhatóbb közvéleménykutató több egymás utáni mérése alapján nemcsak utolérte, de már jócskán el is hagyta népszerűségben a Fideszt.