,,Szerintem az árstop-helyzet a hazai töltőállomások mintegy tizedét, mintegy kétszáz egységet végleg tönkretette” – nyilatkozta a Népszavának Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezetője, aki hozzátette: szerinte a leggyengébb anyagi helyzetű szereplők előbb-utóbb lehúzzák a rolót, akár kapnak pénzt, akár nem, akár feloldják május 15-én az árstopot, akár nem.
A szakember a lapnak adott interjújában részletesen beszélt a hazai benzinkutak, üzemanyag-kiszolgálás mostani, áldatlan helyzetéről. Elmondta, a fuvarozók a nagynyomású töltőkről sem kapnak most 100-200 liternél több üzemanyagot, így pedig képtelenség megtervezni egy hosszabb áruszállítást.
Bujdos kiemelte, hogy a töltőállomások talán ötödén üzemel nagynyomású töltő, a kiemelt forgalmú útvonalakon, viszont például egy kukásautó nem megy ki a sztrádára tankolni, ami Bujdos szerint már most több helyütt szemétszállítási fennakadásokhoz vezetett.
A tankolást tovább bonyolítja, hogy nem tudni, ki és hogyan tankolhat kannába. ,,A kutas döntse el, aki beállt, hány tonna súlyú, milyen nemzetiségű, vagy mezőgazdasági célból tankol-e és szerezzen is a döntésének érvényt?” – mondja Bujdos. Szerinte a bizonytalan esetekben így most nem adnak el semennyi üzemanyagot és inkább elküldik a vevőt, mert a kutasok nem kockáztatják az alkalmanként kiszabható 6-15 milliós bírságot.
Bujdos szerint továbbra is vannak csúszások a kutak töltésében, és a hozzá beérkezett visszajelzések szerint a Mol esetenként még időpontot sem ad a várható szállításokra.
A héten a gazdák is panaszkodtak, hogy nem jutnak üzemanyaghoz a munkagépeikbe, noha nekik továbbra is adott a lehetőség, hogy lakossági kutakon, 480 forintos áron tankoljanak. Bujdos úgy látja, a Mol súlyozza a szállítások fontosságát, és érzése szerint a vidéki, kis kutak nem elöl szerepelnek.