A szerelvények a próbaüzem után sem tudják hozni azt a menetidőt Szeged és Hódmezővásárhely között, amiről az ITM korábbi államtitkára beszélt – derül ki az Átlátszó cikkéből.
Az oknyomozó portál arra volt kíváncsi, mit jelent menetidőben, hogy 80 helyett immár százzal mehet Szeged és Hódmezővásárhely között a tram-train. A MÁV egy éve azt mondta az Átlátszónak, hogy a felújított pályával mintegy 3 perccel rövidül a menetidő.
Őszre a pályahibát is kijavították, a vonatok és a tram-train is százzal mehet. A portál friss számításai szerint Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely Népkert között 75-re nőtt az átlagsebesség, a menetidő 2 perccel lett rövidebb, a korábbi 80-as csúcssebesség 100-ra nőtt. Visszafelé három perccel hosszabb volt az út, mert a tram-train szembetalálkozott a békéscsabai vonattal, majd egy másik tram-trainnel Algyőnél.
Az ITM miniszterhelyettese, Schanda Tamás korábban azt mondta, hogy a két város között az utazási időtartam 30-32 perc lesz és ez a leggyorsabb közlekedési forma. Csakhogy a hivatalos menetrend ma is 42 perccel számol.
Közben megérkezett a 12. villamosvonat. Lázár János szerint „hamarosan ezzel teljes a flotta és napközben járatsűrítéseket lehet majd végrehajtani.”
Úgy tűnik, a megnövelt tempóval sem érhető el a korábban közölt menetidő, ahogy az is egyértelmű, már a félórás járatsűrítés is fennakadást okoz a vonalon.