Alighanem csúcsot dönt, ennyiszer még semmilyen tömegközlekedési járművel nem ütköztek, mint ezzel. Összesen ötvenegyszer. Ma szülinapi felirattal jár.
Nyolc hónappal tartott tovább a próbaüzem a tervezettnél és végül 80 milliárd forintból jött létre a tram-train, mely két évvel ezelőtt november 29-én indult próbaútjára.
A tram-train építése a Szeged-Hódmezővásárhelyi vasúti pálya átalakításával még 2018-ban kezdődött meg. A 30 milliárdos munka során a 135 éve elkészült régi töltés helyett is újat építettek, hogy a majdani szerelvény 100 kilométer/órás sebességgel is futni tudjon. De megújult több állomás és peron Hódmezővásárhely- Szeged közti 135-ös vonalon. A Swietelsky Vasúttechnika Kft. által elnyert munkálatokban alvállalkozóként nem csak Mészáros Lőrinc R-Kord Kft. nevű cége is részt vett.
Az ingyenes próbaüzeme után tavaly augusztus óta kell fizetni az utazásért, majd az óránkénti követés előbb 30, majd munkanapokon meghatározott időszakban 20 percre rövidült. Bár a pályáról gyorsan kiderült, hogy alkalmatlan a megálmodott sebességre, de tavaly őszre ezt is kijavították, a vonatok és a tram-train is százzal mehetnek.
A szakembereknek hozzá kellett nyúlniuk a Stadler gyártotta szerelvények rugózásához is, ugyanis azok a magasabb sebességnél imbolyogtak. Végül ez is megtörtént..
Az utazóközönséget pedig azzal terelték át a Volán buszokról a vasútvillamosra, hogy az előbbi járatait rendesen megritkították, ami leginkább a távolabbi települések és Szeged közt ingázók dolgát nehezítette meg, nekik ugyanis Vásárhelyen át kellett szállniuk.
„A tram-train – amit április elejéig minden utas ingyen használhat majd – november 29-étől óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között, a december 31-éig tartó próbaüzemben” – írta az origo.hu az indulás után. A próbaüzemet akkor tavaly április 15-ig tervezték, ez módosult augusztus 1-ig.
A tram-train egyénként mindazoknak kiváló közlekedési eszköz, akinek szegedi dolga a Kossuth Lajos sugárút, az Anna forrás vagy a belváros közelében van, de a két legnagyobb bevásárlóközpont sincs a megállókhoz elérhetetlen távolságban (és viszont a vásárhelyi strand és a belváros) és persze azok is kényelmesen utazhatnak, akik a Szegedi nagyállomásról mennének tovább.
Bár a kishomokiak kértek egy megállót, ám nem kaptak, vélhetően azért hogy ne lassítsák a menetrendet, s ez utóbbi miatt több megállóban is csak akkor áll meg a vasútvillamos, ha ott fel- vagy leszálló is van.
Az új jármű a legpechesebbek közé tartozik, Szegeden (ahol megszokott, hogy a síneken villamos is jár) és Hódmezővásárhelyen (ahol még nem volt ilyen) rendszeresen nekimennek a figyelmetlen autósok. Ez a Kistópartnál lévő körforgalomnál annyira gyakorivá vált (még egy kerékpáros is nekiütközött), hogy itt Stop-táblákkal és útburkolati felfestéssel próbáltak meg ritkítani a karambolokon.