Joványbusz: Önöknek ingyenes, a városnak olcsóbb, ezért támadják

A szeptember 25-én megjelent Vásárhelyi Valóságba Márki-Zay Péter polgármester hírlevele:

243 millió helyett 96 milliós ajánlattal nyerte el 2020 végén a városi buszközlekedést a Volánbusz helyett Jovány Gyula vállalkozása. Nyílt versenyben, több ajánlattal – azóta számtalan hatósági vizsgálat egyike sem talált ebben semmi korrupciót. Lázár János és Benkő Zsolt is feljelentést tett a rendőrségen – a nyomozók mindkétszer megállapították, hogy semmilyen korrupció nem történt. A rendőrségen túl a Közbeszerzési Döntőbizottság és a Fővárosi Ítélőtábla azt is leszögezte, hogy az eljárásunk indokolt volt, a Volánbusznak ugyanis nem volt szerződése a szolgáltatásra, hiszen éppen ők nem voltak hajlandóak azt aláírni.

Ezekkel a vizsgálatokkal megy szembe most a szegedi bíróság, ahol a versenyben vesztes, 10%-kal magasabb árat ajánló VIP Travel vállalkozást Lázár János ügyvédje képviselte. Ők ugyan szintén nem találtak semmi korrupciót, de indokolatlannak látták a versenyeztetést is, szerintük ugyanis nem számított szükséghelyzetnek, hogy egy megyei jogú városnak nem volt aláírt szerződése a város buszközlekedésére. Az ítélet nyilvánvalóan téves, könnyen lehet, hogy politikai nyomásra született, de még abban sem szerepel semmilyen korrupció: hiszen a város nyílt versenyben, a legjobb ár alapján választott egy sokkal jobb, sűrűbb közlekedést biztosító, környezetbarátabb szolgáltatót.

A helyi kormánypártiak felvetésére, miszerint ha a Volánbusz ellenünk indított perét is elveszítjük, mindkét párhuzamos szolgáltatót nekünk kell kifizetni (azaz a 96 millió mellett még a korábbi 120 milliót is), megnyugtatásul közlöm, hogy még ez is olcsóbb lenne, mint a Volánbusz akkori ajánlata a város mai menetrendjére (243 millió) – azaz a vásárhelyiek még így is jobban járnának az ingyenes, óránkénti, egész várost kiszolgáló, alacsonypadlós, klímázott buszjáratokkal. Éppen az országos mintává váló buszjárataink népszerűsége az oka annak, hogy Lázár úr, képviselői, hatóságai és sajtója az indulás óta mindent megtesz a lejáratás és megszüntetés érdekében – sikertelenül.

Hogy a korrupció, rekord-adóztatás és rekord-adósság helyett a várost 2018 óta jellemző tisztességes verseny, becsületes városvezetés mennyit takarított meg az adófizetőknek, azt jól mutatja az idei iskolabusz-pályázat is. A fideszes Tankerület a Volánbusz 81 milliós ajánlatára hivatkozva állította le a külterületi gyerekek iskolabuszoztatását Szikáncs, Batida, és Erzsébet településrészekről, saját hibáikért az ott élő gyermekes családokat büntetve. Ugyanezt a teljes szolgáltatást a város is megpályáztatta, mi mindössze 38 millió forintért megoldottuk volna a teljes iskolabuszoztatást, és 14 millióért oldottuk meg ugyanezt a városi óvodák számára. Jellemző adat, hogy a Tankerület egyedül Kútvölgyről közlekedtet ma iskolabuszt, gyermekenként és naponta 7000 Ft feletti költséggel (még egyesével taxiztatva is olcsóbb lenne), a város nyílt versenyben Jovány Gyula legalacsonyabb ajánlatát elfogadva ennek alig harmadáért, 2000 forintos napi költségen szállítja az óvodásait.

„Okosabbak vagyunk és nem lopunk!” – ezzel pedig a külterületi gyermekek, a most ingyenesen, korábban évi 55 ezer forintért munkába járó dolgozók, és a város évente sokmillió forintot spóroló adófizetői rengeteget nyertek. Arra kérem a vásárhelyieket, hogy továbbra se a hazug, korrupt politikusoknak és sajtójuknak higgyenek, hanem a szemüknek!

Jovány Busz Kft.Márki-Zay PéterVolánbusz