A Mozdonyvezetők Szakszervezete felszólította a MÁV-Start Zrt.-t, hogy azonnal változtasson a vezénylési gyakorlatán, de az állami vállalat semmibe veszi az uniós bíróság ítéletét.
Mintegy 40 mozdonyvezető dolgozik a tram-train járatain, így őket is érinti az Európai Unió Bíróságának döntése. A Mozdonyvezetők Szakszervezete 2021-ben, mintegy 600 mozdonyvezető nevében és képviseletében indított peres eljárást a MÁV-Start Zrt. ellen, mert álláspontjuk szerint a munkáltató nem biztosítja a biztonságos munkavégzéshez szükséges és jogszerű pihenőidőket a vasúti járművezetők részére. A Miskolci Törvényszék – az összes más törvényszékkel együttműködve – az Európai Unió Bíróságához fordult előzetes döntéshozatalért.
Az igazságszolgáltatási szerv március elején meghozott ítélete teljes mértékben alátámasztja az érdekvédők álláspontját – közölte a szakszervezet honlapján.
A döntést követően az érdekképviselet felszólította az állami vasúttársaságot, hogy annak megfelelően, azonnal változtasson a mozdonyvezetők vezénylési gyakorlatán. Ennek azonban az utóbbi hetekben sem tett eleget a MÁV-Start Zrt., a munkáltató változatlanul folytatja a mozdonyvezetők munkaidő-beosztásának jogsértő, a szükséges pihenőidőket nem biztosító gyakorlatát, veszélyeztetve ezzel a vasúti közlekedés biztonságát – fogalmazott a napokban szakszervezet, amely szerint több száz per indulhat itthon az állami cég hozzáállása miatt.
Az ügyben Komjáthi Imre, szocialista országgyűlési képviselő írásbeli kérdést intézett Lázár János építési és közlekedési miniszternek, azt tudakolva, mit kíván tenni annak érdekében, hogy a mozdonyvezetők megkapják a jogszabályok és a bírósági ítélet szerint is járó pihenőidőt? A tárca vezetőjének április 14-ig kell megválaszolnia a honatya levelét.