Az, hogy milyen médiát fogyaszt a választó, az nagyban befolyásolhatja nézeteit. Egy amerikai kutatásról ír a Quibit.hu, ami azonban bárhol igaz lehet. A Fox News nézőit némi díjazás fejében rávették arra, hogy nézzenek CNN-t. A 4 hetes kísérlet után kritikusabbak lettek az addig nézett tv- csatornával szemben és negatívabb lett a véleményük Trumpról valamint a republikánus pártról is. Képzeljük el, ugyanezt Magyarországon, például hogy az M1, a Hír TV vagy a TV2 híradója helyett tartósan RTL, vagy ATV híradót kellett volna nézni a magyar szavazóknak.
2020 szeptemberében, az amerikai elnökválasztási kampány hajrájában 763 mélyen konzervatív, republikánus szavazó 40 százalékát arra kérték, hogy hetente maximum 7 órányi terjedelemben, óránként 15 dolláros díjazás fejében a Fox News helyett inkább a mérsékelten a demokraták felé hajló CNN-t nézzék, míg a fennmaradó 60 százalék kontrollcsoportként működött. Az eredmények még a kutatókat is meglepték, mivel a kísérletben résztvevők meggyőződéses Trump-szavazó republikánusok voltak, akik erősen elfogultak voltak a Fox News mellett, és nagyon utálták a CNN-t. Ennek ellenére úgy, hogy fizettek nekik azért, hogy a CNN-t nézzék, mégis megváltoztak a hiedelmeik és a véleményük” Ezzel együtt a kísérlet mindössze négy hétig tartott, és további hosszabb és rövidebb távú kutatásokra, valamint a kísérlet fordított irányú (CNN-nézők Fox Newsra kapcsoltatása) lenne szükség ahhoz, hogy tudományosan megalapozottabb eredményekről lehessen beszélni. A teljes cikk a Quibit.hu oldalán olvasható.