Éjféltől megkezdődik a mozdonyvezetők munkabeszüntetése, de a MÁV még semmilyen módosított menetrendet nem közölt.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének és a MÁV bérrendezési vitájának utolsó ismert állomása hétfő volt. Az állami vasúttársaság múlt pénteki közleménye szerint a helyzet megnyugtató rendezése céljából a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatója tárgyalásra hívta március 7-re az érdekvédő szervezet képviselőit. Az elmúlt 36 órában az egyik fél sem jelentkezett azzal, hogy megszületett a megállapodás, és lefújják a március 10-én 0 órától hirdetett sztrájkot. Ugyanakkor arról sem jött ki információ a MÁV részéről, a demonstráció miatt milyen módosított menetrendre számíthatnak az utasok, hol és mikor lesznek kimaradó járatok. A szakszervezet már március 2-án megtette a maga ajánlatát, mely vonatokat közlekedtetné a sztrájk idején.
– A tram-train egy speciális helyzet, mert próbaüzemben közlekedik és nem megrendelt közszolgáltatás, ráadásul helyi és helyközi járat is egyben – nyilatkozta lapunknak Szóth Tibor. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének szegedi ügyvivőjével kedden délután beszéltünk. Kifejtette, ha a helyzet nem változik, s nem születik egyezség a munkáltató és a munkavállalók között odáig, csütörtökön megkezdődik a sztrájk, ami a vasútvillamosok esetében azt jelenti, hogy csak a járatok 66 százalékát fogják közlekedtetni. Hódmezővásárhelyről hétfő és csütörtök között napi 25 járat indul Szegedre, vagyis március 10-től ez 17-re csökkenhet, amennyiben életbe lép a sztrájk.
A tram-train kapcsán egyébként nem sok tájékoztatást nyújt az üzemeltető MÁV-Start Zrt. – csupán a Mávinform közléseire lehet számítani. Tegnap délután például Szegeden, a Zrínyi utcában egy szabálytalanul parkoló autós akadályozta a haladását, ezért fél órát késett az egyik járat.
Hozzáértő forrásaink arról számoltak be, a 001-es szerelvény szombattól ismét munkába állt, a 002, 004, 005, 006 van a legtöbbet forgalomban. Bár a baleseti sérüléseit már helyreállították, a 007 nem közlekedik. A 008 eddig nem volt utasforgalomban. Arról pedig semmi hír, mikor érkezik meg a tram-train flotta megrendelt további négy szerelvénye.