Hiába van megyebérlet, ha maximum a pótlóbuszokon lehet használni

A 2010 előtti kormányok legrosszabb időszakát idézi, hogy augusztustól 10 vasúti mellékvonalon szűnik meg a személyszállítás. A Fidesz ellenzékből még hevesen kritizálta a vonalbezárásokat, most mégis ugyanezt a politikát folytatja – hívja fel a figyelemt mai közleményében az LMP – Magyarország Zöld Pártja. Mint azt megírtuk, a bezárások érintik a megyét is, méghozzá a Mezőhegyes – Makó- Újszeged vonalat.

Az ellenzéki párt szerint A MÁV által indokként felhozott jármű- és személyzethiány ugyan valóban igaz, de a drasztikus intézkedés által mindössze 5 BZ-motorvonatot lehet átcsoportosítani más vonalakra. A vonalbezárás még soha nem jelentett érdemi megtakarítást és most sem fog – tették hozzá.

,,Hiába vezették be a vármegyebérletet, ha azt augusztustól már nem lehet használni a bezárt vonalakon, legfeljebb a pótlóbuszokon. Nem elég a vonzóbb tarifarendszer, ha közben összeomlik a szolgáltatás”

– jelentették ki.

Az LMP követeli, hogy a kormány ne zárja be a vasúti mellékvonalakat, azonnal írjon ki tendert használt dízel motorvonatok beszerzésére, és biztosítson megfelelő béreket és munkakörülményeket a munkaerőhiány mérséklése érdekében – áll a Bakos Bernadett országgyűlési képviselő által jegyzett közleményben.

bezárásLMPMakóMezőhegyesÚjszegedvasút