Ha nem akkugyárra, akkor mi szükség lehet 250 hektár ipari területre egy kétezer lelkes faluban? – ez a kérdés ütött szöget néhány ember fejébe az 1.700 lakosú Csengelén, legalábbis Hadházy Ákos elmondása szerint. A független országgyűlési képviselő szerint a helyiek legnagyobb félelme, hogy tényleg akkumulátorgyárat terveznek a kertek alá.
Hadházy Ákos felidézte: azt már lehetett tudni korábban is, hogy Szegeden épülő BYD elektromos autógyár saját akkugyárat akar, illetve a szomszédos Kisteleken végül a tiltakozás miatt nem épül ilyen üzem. Sajnos elég logikus lépés lenne, hogy egy településsel odébb próbálkozzanak. Pedig egy ekkora üzemhez nincs a környéken se elegendő víz, se munkaerő – fogalmazott a képviselő.
Hadházy közlése szerint az őt megkereső helyieknek több dolog gyanús lett, és ebből csak az első, hogy Tóth Tibor polgármester nem kommunikál nyíltan arról, mit szeretne valójában. A második, hogy a képviselő-testület még tavaly év végén felhatalmazta őt, hogy egymaga járjon el ebben az átminősítés ügyében.Vagyis,
hogy kiemelt gazdasági övezetbe soroljon 200-250 hektár, jelenleg mezőgazdasági területet, ahol hirtelen 70 százalékos lenne a beépíthetőség.
Az érintett terület jelenleg egy ún. ökológiai folyosóhoz tartozik, ami miatt a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatósága vélhetően nem adná meg az engedélyt az átminősítésre, ezért van szükség arra, hogy nemzetgazdaságilag kiemelt projektnek nyilvánítsák.
Hadházy szerint ez könnyen nyitott fülekre találhatott, ugyanis májusban a csengelei önkormányzat oldalára felkerült egy fotó a polgármesterről és Szijjártó Péterről. A leírás szerint ,,nagyszabású infrastruktúra fejlesztések zajlanak majd le, ennek köszönhetően megújulnak majd útjaink, számos új munkalehetőség lesz elérhető.”