Aki egyszer is megvette azt a vasútvillamosra, annak az most már gyorsan megy.
– Egyszerűsítették a jegyautomata menüjét, s már a szeptemberi bérletet is ezen tudtam megváltani. Bankjeggyel és érmével fizettem – simán ment és pontosan vissza is adott – osztotta meg velünk tapasztalatait Kádár Ferenc. Hozzátette, korábban volt, hogy üzemképtelen automatánál akart jegyet venni, de akkor a jármű fedélzeti kék automatájából tudott, igaz ott csak kártyával lehet fizetni.
Hasonló tapasztalatot szerzett Kis Beatrix is. Ő szülei miatt hetente többször is ingázik Vásárhely és Szeged között. Vett már jegyet a megállóban lévő automatából, a kék színű fedélzeti automatából és az appról is. Mint mondta, a legegyszerűbb a telefonos jegyvétel, az applikáció mindig működik. Készpénzért pedig csak akkor váltott jegyet, amikor úgy gondolta nincs elegendő pénz a számláján.
Nekünk Vásárhelyen és Szegeden is az automatából sikerült jegyet venni, de volt rá példa, hogy a fedélzeti jegyautomatára szorultunk, mert az utcainál éppen sokan álltak sorba. Ha pedig kivártuk volna az előttünk várakozókat, újabb fél órát kellett volna várnunk a következő járatra.
– A tram-trainnek hosszú hónapjai voltak a próbajáratra, a jegyértékesítés azonban egyből élesben ment. Szerencsére a vonaton lévő kalauzok is tisztában voltak a gyerekbetegségekkel, türelmesen segítettek az app telepítésében, s azon keresztül a jegyvásárlásban. Pedig én az első héten egy alkalommal a szegedi rókusi templomnál szálltam fel jegy nélkül mert nem működött a jegyautomata. Az Algyőnél felszálló kalauzok azt tanácsolták, hogy telepítsem a telefonra az applikációt, s azon vegyek menetjegyet. Ez eltartott egészen a strandfürdőig, ahol le kellett szállnom. A jegyet pedig csak ez után tudtam megvenni – mondta Kelemen Péter. Hozzátette, hogy azóta is telefonon veszi meg a jegyét.
– Gyerekjáték a jegyvásárlás, még a jegyautomatából is. Aki egyszer végigment a menün, az legközelebb már tudni fogja, mit kell tennie, főleg azt, hogy a zölden villogó „tovább” gombot érdemes nyomkodni – nevetett Szabó Emília és Kovács Inez, akik a diákbérletüket is így vették meg. Mondták, hogy az sem okozott nekik gondot. Igaz szerintük teljesen fölösleges a jegyvásárlást megköszönő, az automatából szóló, férfihang. Elég lenne, ha csak azt mondaná be, hogy a nyomtatás folyamatban van.
Mint arról korábban beszámoltunk, augusztus 1. óta kell jegyet váltani a villamosvasútra, ez azonban az első nap igencsak megtizedelte az utazóközönséget. Főleg, hogy Vásárhelyen és Szegeden több automata is üzemen kívül volt, így az ezekben a megállókban felszállni akarók a járművön próbálták telepíteni az e-jegyvásárlást lehetővé tevő MÁV applikációt – a kalauzok, illetve utastársaik segítségével. Akkor még a jegyautomata által felkínált jegyvásárlási lehetőség is bonyolultabb volt a jelenleginél. És bérletet sem lehetett venni, mert nem is volt ilyen „gomb” a menüben.
A tram-train utaslétszáma, a MÁV kommunikációs igazgatósága szerint fokozatosan emelkedett, a nyári szabadságolások csúcsidőszaka ellenére naponta annyian utaztak, mint a tavasz óta tartó ingyenes utasforgalmi próbaüzem alatt, de az utasok száma folyamatosan emelkedik. Egy hét alatt a kilencezret is meghaladta a különböző zónákra összesen értékesített díjtermékek száma.
Pedig augusztusban viszonylag gyér szokott lenni a buszok forgalma is, ugyanis szeptemberben kezdődik csak az iskolai tanév.